Monday, December 18, 2017

Vitamin C Bantu Percepatkan Penyembuhan Luka Selepas Bersalin

Risau luka jahitan bersalin lmbt sembuh? Lagi-lagi kalau ada pengalaman bersalin sebelum ini luka lambat sembuh!

Kesan luka lambat sembuh? Banyak tau kesan dia. Nanti saya sharing apa kesan bila luka bersalin lambat sembuh. Bukan hanya memberi kesan kepada ibu, malah turut memberi kesan kepada bayi anda juga. 

Apakah supplement yang boleh membantu untuk mengatasi masalah luka lambat sembuh selepas bersalin? Jom saya share lanjut.

Apabila melalui saat bersalin, sukar bagi kita untuk mengelak daripada mengalami saat luka jahitan akibat guntingan semasa melahirkan atau yang lebih risau adalah luka jahitan bersalin secara pembedahan. 

Terdapat beberapa supplement cadangan untuk anda yang sedang mencari set supplement berpantang (klik di sini).

Antaranya adalah set berpantang seperti berikut :
  • Vivix
  • VitaLea Iron Formula
  • Vita C
  • B-Complex
  • OsteMatrix


Namun, hari ini saya ingin fokus perkongsian saya dengan supplement Vitamin C sahaja dalam membantu penyembuhan luka bersalin dengan lebih cepat.

Mari kita lihat bagaimana Vitamin C boleh membantu mempercepatkan penyembuhan luka bersalin.


Apakah fungsi Vitamin C untuk ibu berpantang? 


Antara fungsi Vitamin C adalah seperti berikut :


1. Meningkatkan sistem imun tubuh


Biasa bagi kebanyakan wanita selepas bersalin, imun tubuhnya menjadi rendah. Antara faktornya adalah luka jahitan yang mungkin mengalami infection. 


2. Membantu penyembuhan luka


Di sini lah vitamin C berfungsi dengan membantu mempercepatkan penyembuhan luka jahitan samada anda bersalin secara normal mahupun pembedahan.


3. Mencantikkan kulit


Bila sebut kulit cantik je, mesti kebanyakan kita terus memikirkan bahagian wajah sahaja. Namun, Vitamin C ini juga membantu bukan hanya mencantikkan kulit wajah, malah mencantikkan kulit di bahagian luka jahitan tersebut. 


4. Memberikan tenaga


Selain daripada dikenali sebagai vitamin utk kulit cantik, Vitamin C juga boleh membantu memberikan tenaga kepada tubuh. 

Apabila kita melalui fasa penting, normal badan rasa letih, tidak cukup tidur dengan keadaan baru bersama bayi bukan? So, di sini lah vitamin C memainkan peranan dengan membantu memberikan tenaga kepada si ibu. 

Sudah menjadi kebiasaan doktor juga mencadangkan supaya mengambil sumber vitamin C yang tinggi samada daripada buah oren, sayuran dan lain-lain sumber lagi.

Tetapi, persoalannya adakah kita mampu untuk mengambil berbiji-biji buah oren sehari setiap hari. Setiap hari tau! Tak boleh la seminggu sekali baru ambil.

So, antara yang mudah dan jimat adalah dengan mengambil Vitamin C Shaklee ini sahaja. Telan je hari-hari minimum 2 biji sehari. InsyaAllah ia membantu mempercepatkan penyembuhan luka jahitan selepas bersalin.

Mari kita lihat testimoni pengguna ini..

Vitamin C cepatkan sembuh luka selepas bersalin


Bagaimanakah cara untuk membuat order?


Anda boleh terus menghubungi saya di talian berikut :

019-3405054
Puan Hafizah
Shaklee Aktif Klang
Pengeposan seluruh Malaysia

No comments:

Post a Comment