Friday, October 20, 2017

OsteMatrix Bantu Atasi Masalah Sakit Kaki Kesan Kemalangan 15 Tahun Lalu

ostematrix untuk sakit kaki dan tulang
Beberapa minit je lagi sebelum berakhirnya promo OsteMatrix hari ini bersempena sambutan Hari Osteophorosis sedunia.

Saya ingin berkongsi bersama anda semua pengalaman saya selepas mengambil OsteMatrix untuk masalah sakit kaki.

Anda pernah terlibat dengan kemalangan? 

Saya pernah terlibat dengan satu kemalangan langgar lari kira-kira 15 tahun yang lalu di persimpangan lampu isyarat. 

Nak tahu apa kesan selepas kemalangan tersebut yang saya sendiri tak ambil kisah pun 15 tahun dulu?

Thursday, October 19, 2017

Resepi Kuah Laksa yang Mudah dan Ringkas Disediakan

cara menyediakan masakan kuah laksa
Cerita pasal Laksa ni, mesti ada yang dah mula terliur kan? 

Jujur saya cakap, dulu saya bukanlah seorang yang pandai untuk sediakan Laksa walaupun peminat tegar Laksa. Cuma tau beli dan makan je. 

Almaklum la kami orang Jawa dan seingat saya memang mak sendiri pun tak pernah sediakan Laksa. 

Wednesday, October 18, 2017

Pengedar Shaklee Area Bandar Baru Salak Tinggi dan Nilai

pengedar shaklee area nilai
Pengedar Shaklee Bandar Baru Salak Tinggi, Sepang.

Anda mencari pengedar Shaklee area Bandar Baru Salak Tinggi Sepang, Nilai dan kawasan berdekatan? Boleh saja..

Izinkan saya membantu anda dengan mencadangkan sahabat saya ini sebagai seller yang boleh anda percayai untuk dihubungi.

Siapakah beliau yang saya maksudkan? Mari lanjutkan bacaan anda..

Tuesday, October 17, 2017

Tips Latih Anak Selesa Dengan Stroller dan Carrier

cara ajar anak suka stroller dan carrier
Anak tak mau duduk dalam stroller, carrier mahupun carseat? 

"Adoiii susahnya nak ajar. Jenuh! Menangis-nangis, meronta-ronta minta dilepaskan. Kenapa yer anak saya tak mahu guna stroller dan carrier? Adakah saya seorang melalui dilema ini?"

Haaa saya yakin dan percaya anda mesti sedang mengalami situasi ini? Macam-mana sebenarnya cara nak atasi? Macam mana sebenarnya nak bagi anak selesa dengan stroller, carrier mahupun carseat? Meh sini saya nak kongsi tips dan cara dengan anda.

Monday, October 16, 2017

Carotomax Membantu Masalah Rabun Mata dan Silau

Rabun mata dan silau. Dua perkara yang sinonim dengan pemilik si kaca mata seperti saya.

Bila bercakap tentang mata rabun atau mata silau ni, hanya orang yang sudah berkaca mata atau baru-baru nak mula berkaca mata saja memahami bagaimana perasaannya. 

Bila tanpa kaca mata di sisi, penglihatan terbatas. Yang lebih membahayakan apabila memandu dalam keadaan rabun atau silau pada waktu malam khususnya.

Sunday, October 15, 2017

Jalan-Jalan di Sekitar Pasar Tani Stadium Melawati Shah Alam

Ada apa dengan pasar tani Shah Alam
Pasar Tani Shah Alam...

Siapa yang tidak mengenali pasar ini? Siapa yang tidak mengetahui kewujudan pasar tani ini?

Saya yakin anda juga sentiasa mengunjungi Pasar Tani Shah Alam ini pada cuti hujung minggu bukan?

Bagi yang belum pernah berkunjung ke sini, saya sarankan untuk anda tambah lokasi ini sebagai destinasi baru anda sekeluarga untuk keluar shopping dan berjalan.

Saturday, October 14, 2017

Mengumpul Semangat Melalui Majlis Master Celebration Shaklee

Master Celebration Shaklee merupakan program yang julung-julung kali diadakan.

Apakah motif program sebegini? 

Mengapakah Shaklee sanggup mengeluarkan belanja yang besar semata-mata untuk meraikan para distributor nya yang telah berjaya mencapai kejayaan sebagai Master Coordinator?

Mungkin anda yang bukan berada dalam ruang-lingkup pengedar Shaklee tertanya-tanya bukan? 

Cara Atasi Masalah Kuku Rapuh dan Mudah Rosak

supplement untuk kesihatan kuku
Kuku rapuh dan mudah patah. Siapa yang sedang mengalami masalah ini? 

Bagaimanakah perasaan anda ketika ini? Adakah ianya mengganggu tugas harian anda? Adakah ianya mengganggu emosi anda? Adakah ianya memberi kesan kepada keyakinan diri anda?

Tetapi, saya yakin anda yang sedang membaca artikel ini ketika ini mempunyai masalah kuku rapuh dan mudah patah. Lalu, anda mencari jalan penyelesaian untuk mengatasi masalah anda ini bukan?

Thursday, October 12, 2017

16 Tips Kekalkan Momentum Bisnes Agar Terus Berkembang Maju

Cara naikkan semangat bisnes
"Aku ada bisnes sendiri, tapi kenapa masih lagi berada di takuk lama?" Pernah tak anda terfikir sebegini?

Ianya adalah normal bagi mereka yang sedang mengusahakan bisnes apatah lagi bagi mereka yang mempunyai syarikat dan produk sendiri. 

Alhamdulillah, semalam sempat mengikuti kelas bersama mentor saya iaitu Puan Norazlina Noh yang juga seorang Master Coordinator dalam Shaklee. Segala yang dikongsikan sangat memberi manfaat buat saya dan rakan-rakan.

Wednesday, October 11, 2017

Lechitin Membantu Masalah Bengkak Susu. Tiada Lagi Rasa Sakit!

Bengkak susu?

Adoiii sakitnya la kan? Rasa bisa, mencucuk-cucuk di bahagian breast. Siap sampai demam lagi! Ini lah antara pengalaman saya dan anda juga sekarang ini bukan? 

Sakitnya hanya Allah yang tahu! Tak boleh tersentuh, sakit! Tak boleh bergerak sangat, sakit! Nak lena pun lagi tak boleh kan?

Apa nak buat yer bila terjadi situasi bengkak susu ini? Ada tak yer cara untuk mengatasinya? 

Monday, October 9, 2017

Tips Ajar Anak Kecil Turun Katil Sendiri

Proses Ulangan dalam Membentuk Tabiat Anak Kecil
"Adiiikkk, nanti.. Jangan turun katil lagi!!!"

Allah tak sempat nak sambut, gedebuk jatuh dah si Muaz dari katil. Muaz sedikit berbeza berbanding kakaknya, Nur Hanan. Nur Hanan dulu boleh dikira 2 3 kali saja dia jatuh katil.  

Muaz ni berkali-kali sampai berdarah hidung pun pernah. (Tu tengok hidung dia yg luka 4 bulan lepas). 

Jatuh dari katil di kalangan anak-anak kecil ini satu perkara yang tidak boleh diambil ringan yer wahai para ibu dan ayah sekalian. Sebab telah berlaku kematian akibat daripada kerap jatuh dari katil. Pendarahan di dalam kepala tanpa sedar!

Thursday, September 28, 2017

Krim Hilangkan Gatal Akibat Gigitan Nyamuk

Gatal-gatal akibat digigit nyamuk? 

Apatah lagi bagi anak-anak kecil. Alahai, kesian rasanya. Merengek, tak selesa semua ada kan? Kita pun rasa tak selesa apabila nyamuk menyerang.

Kita bukan sahaja perlu bimbang dengan serangan nyamuk Aedes, malah kesan gatal akibat digigit nyamuk juga mampu meninggalkan kesan parut pada kulit anda yang mungkin boleh mendatangkan kesan yang lebih teruk. 

Wednesday, September 27, 2017

Resepi Pizza Gunting Homemade Viral

Pizza Gunting Homemade!

Sebenarnya nak buat Pizza Gunting ni tak de lah susah mana. Mudah dan simple je! Tapi almaklum la kadang-kala kemalasan tu menjengah, ditambah pula kadang-kala tangan ni tak berapa menjadi sangat kalau masak yang lain sikit dari biasa ni..haha. (Sebab dulu pernah buat, tapi tak menjadi..ahakss)

Sunday, June 11, 2017

Resveratrol dalam Vivix Bantu Luka Jahitan Bersalin Pulih dengan Lebih Cepat

set bersalin shaklee dengan vivix
Bila bercakap tentang luka jahitan bersalin yang lambat sembuh, tentu ramai ibu-ibu yang fobia dan tak boleh lupakannya bukan?Terasa seolah tidak mahu hamil dan bersalin semula saja kan?

Masakan tidak, mungkin di kalangan anda yang mempunyai pengalaman lalu setelah 4 minggu berpantang, tapi luka bersalin masih belum menunjukkan tanda-tanda mahu sembuh.

Saturday, June 10, 2017

Fadhilat dan Kelebihan Berpuasa di Bulan Ramadan

Salam 15 Ramadan 1438H!

Alhamdulillah, pagi 15 Ramadan yang nyaman, tenang dan sejuk dengan hadirnya titisan air hujan membasahi bumi, nikmat dan rahmat dari Allah swt. 

Bagaimanakah Ramadan kita setakat ini? Makin menebal amal atau masih pada takuk yang sama? Seandainya semakin menebal amal harian, Alhamdulillah! Seandainya masih lagi biasa-biasa, mari kita gandakan amalan dengan hari yang berbaki lagi. 

Wednesday, April 19, 2017

Krim Herbal Blend Membantu Merawat Luka Kecil

Anda sedang mencari-cari krim yang boleh membantu menghilangkan parut akibat jatuh, accident kecil, luka terkena pisau dan sebagainya? 


Best? Memang best.. Sebab krim ini bukan hanya semata dapat membantu mengatasi masalah ruam, gatal-gatal, eczema, chickenpox dan lain-lain. Malah ia bagus untuk merawat luka kecil!

Saturday, March 25, 2017

Seminar eUsahawan Percuma Kelolaan MDEC di Cyberjaya

Seminar eUsahawan Percuma MDEC di Cyberjaya
Alhamdulillah, pada 8 Mac 2017 yg lalu, saya sempat mengikuti seminar eUsahawan di bawah kelolaan Multimedia Development Corporation (MDEC) di Cyberjaya. 

Seminar yang dianjurkan selama sehari ini dijalankan secara Percuma termasuk makan tengahari. Akses internet Wifi percuma juga turut disediakan. Tak perlu anda risau. 

Wednesday, March 1, 2017

Pengalaman Bersalin dengan Set Pantang Shaklee

Pengalaman selepas bersalin, 6 November 2016, jam 3.10 pagi.

Dlm labour room, saya dh minta suami shake kan Energizing Soy Protein (ESP). Penat dan hilang tenaga lepas bertarung nyawa kan. Lebih-lebih lagi bila bersalin awal pagi. Habis tenaga kau + mengantuk lagi.