Monday, November 14, 2016

COD Vivix Kawasan Klang

COD Vivix Kawasan Klang
"Saya sedang mencari Vivix Shaklee. Tapi, saya lebih suka kalau dapat COD dan jumpa secara direct dengan penjual". Ini merupakan situasi biasa yang saya alami bersama pelanggan.

Yela manakan tidak kan.. Sebolehnya kita nak la juga bertentang mata terima explain secara berdepan walaupun hakikatnya saya tetap memberikan konsultansi terbaik kepada semua pelanggan saya tidak kira jauh atau dekat.

Friday, November 11, 2016

COD Shaklee Padang Jawa, Shah Alam

Agen Shaklee Padang Jawa Shah Alam
Anda orang-orang Padang Jawa yang sedang mencari agen produk Shaklee berdekatan? Mencari agen Shaklee yang boleh anda COD secara terus tanpa melalui pengeposan? 

Kami boleh bantu anda! Bagaimana? 

Kami merupakan agen Shaklee yang sah sejak 3 tahun yang lalu (2013) yang masih lagi aktif hingga kini. 

Thursday, October 20, 2016

5 Cara atasi Buasir sebelum Terlambat!

5 cara atasi masalah buasir sebelum terlambat
Buasir! Seksanya bila ada masalah buasir ni. Sakit, rasa tak selesa, perut senak dan macam-macam lagi perasaan. Kadangkala sampai keluar air mata setiap kali membuang.

Anda salah seorang yang mengalami situasi begini? Dah bertahun dan terseksa dengan masalah buasir? Dah macam-macam produk dah guna untk mengatasi masalah buasir? Tapi masih lagi sama? 

Wednesday, October 19, 2016

Testimoni Kanser dengan Rawatan Alternatif Vivix Shaklee

testimoni kanser dengan rawatan alternatif Vivix Shaklee
Kanser? Siapa yang tidak takut dan gundah hati tentang penyakit yang satu ini. Masakan tidak, apabila disahkan sahaja kanser, sebahagian nyawa pesakit seolah-olah hilang melayang. 

Namun, masih adakah masih ada jalan buat anda? Sudah tentu kerana Allah sukakan hambaNya yang berusaha dan tiada penyakit yang tidak dapat disembuhkan kecuali kematian. 

Saturday, October 15, 2016

Aduhai Poslaju.. Naik Harga Lagi?

Tak tahu nak rasa apa bila Poslaju naikkan kos penghantaran berkuatkuasa hari ini! Sepanjang saya bergiat aktif dalam bisnes online bermula tahun 2011, sudah beberapa kali menanggung kenaikan harga poslaju. 

Masa awal-awal dulu cuma RM4 lebih saja. Dalam tempoh 5 tahun berbisnes ni, sehingga hari ini kenaikan sudah menjadi hampir kepada RM8! Apa korang rasa? 

Friday, October 14, 2016

5 Amalan Mudah Ibu Hamil dalam Membentuk Akhlak Anak sejak dari Alam Rahim. Suami Sila Take Note juga!

5 amalan ibu hamil dalam membentuk akhlak anak dari alam rahim
Assalamualaikum dan salam Jumaat semua rakan-rakan. Jumaat penghulu hari. Banyak kelebihan dan manfaat padanya, insyaAllah.

Hari ni rasa teringin sangat berkongsi dengan semua tentang amalan mudah ibu hamil dalam membina akhlak anak sejak dari dalam kandungan lagi. 

Thursday, October 13, 2016

10 Teknik Meneran dengan Betul Elak Koyakan Besar Semasa Bersalin. Ibu Hamil Jangan Ambil Mudah!

Saat bersalin sudah hampir tiba tak lama lagi. Pelbagai perasaan muncul dan bermain di minda. Antaranya bagaimanakah cara teran yang betul ketika bersalin nanti? 

Sudah pasti ramai ibu hamil yang maklum bahawa teknik meneran yang salah boleh memberikan kesan kepada koyakan yang lebih besar di bahagian faraj. Adakah anda mahu situasi ini terjadi? Sudah tentunya tidak bukan? 

Wednesday, October 12, 2016

Cara Elak Koyakan Besar Semasa Bersalin. Ibu Hamil Perlu Ambil Tahu!

set shaklee untuk elak koyakan besar semasa bersalin. Ibu hamil perlu ambil tahu
Ngerinya dengar tentang cerita rakan-rakan yang mengalami situasi koyakan besar di bahagian faraj semasa bersalin! Masakan tidak.. Bila koyak besar, maka makin banyak la jahitan nanti kan? 

Yang paling risau, tentang penjagaan jahitan selepas bersalin nanti. Bertambah ngeri, bila perlu buka semula jahitan. Aduh, seksa! Siapa pun tak mahu alami situasi sebegitu bukan?

Tuesday, October 11, 2016

Wanita Hamil: Sampai Bilakah Wajib Solat?

Solat adalah tiang agama dan wajib dilaksanakan oleh semua umat Islam walau dengan apa cara dan keadaan sekalipun. 

Biarpun ketika sakit mahupun hamil, kewajipan solat perlu dilaksanakan dengan cara dan kemampuan masing-masing. 

Monday, October 10, 2016

Cara Hilangkan Jerawat dan Parut dengan Cepat dan Berkesan

Masalah jerawat dan parut lama yang tidak mahu hilang seringkali menjadi kerisauan kepada sesiapa sahaja yang menghadapi masalah ini. 

Apatah lagi bagi mereka yang dulunya memiliki kulit wajah yang halus mulus. Namun kini dipenuhi dengan jerawat dan bekas parut.

Sunday, October 9, 2016

6 Jenis Senaman Hamil yang Membantu Memudahkan Proses Bersalin. Jom bersenam!

6 jenis senaman ketika hamil yang membantu memudahkan proses bersalin
Due date bersalin dah semakin hampir. Tak lama je lagi.

Macam-macam perasaan ada kan? Mudah ke nak bersalin nanti? Sakitnya lama ke sekejap je. Normal ke operate? Semua ni mesti terbayang dalam minda setiap ibu yang sedang menanti hari. 

Saturday, October 8, 2016

Cara Hilangkan Bintik kolestral bawah Mata sebelum Makin Ramai Rakan Tegur

Masalah bintik kolestral bawah mata seringkali  membimbangkan bagi mereka yang mengalami masalah ini.

Lebih-lebih lagi semakin hari semakin ramai yang menegur kenapa dengan mata anda apabila bintik kolestral tersebut semakin menyerlah. 

Cuba tengok cermin.. Adakah anda mengalami masalah bintik-bintik bawah mata ini? Seandainya ya.. Itulah  yang dinamakan sebagai bintik kolestral.

Friday, October 7, 2016

Bagaimanakah Cara Solat secara Duduk yang Betul bagi Ibu Hamil?

bagaimanakah cara solat secara duduk yang betul bagi ibu hamil?
Islam itu indah. Setiap aspek yang Allah syariatkan kepada hambaNya semua Allah sudah mengetahui apakah kesan dan manfaaat yang bakal dilalui oleh hambaNya.

Hari ini ingin saya berkongsi tentang keistimewaan wanita hamil yang diberikan rukhsah (keringanan atau kemudahan) oleh agama Islam dalam beberapa perkara termasuklah solat secara duduk seandainya tidak berkemampuan.

Thursday, October 6, 2016

2 Bulan Koma kerana Strok Namun Akhirnya Allah Sembuhkan dengan Vivix

vivix bantu atasi penyakit strok
Strok merupakan salah satu penyakit yang seringkali menyerang di kalangan pesakit lelaki berbanding wanita.

Namun, usah pandang enteng kerana sesiapa sahaja berisiko untuk mengalami masalah strok ini. 

Yang lebih membimbangkan apabila strok menjadi punca kepada penyakit yang lebih berisiko seperti koma, hilang keupayaan seumur hidup dan punca kepada kematian. 

Wednesday, October 5, 2016

4 Saranan Makanan untuk Kanak-Kanak Kurang Berat Badan

4 saranan makanan untuk kanak-kanak kurang berat badan
Anda yang mempunyai anak-anak yang mengalami masalah kurang berat badan tentu sekali sedikit sebanyak memberikan kebimbangan kepada anda bukan.

Namun, usah terlalu stress dengan masalah ini kerana ianya normal berlaku kepada kebanyakan ibubapa. Anda masih boleh menangani masalah ini secara baik. 

Tuesday, October 4, 2016

Vitamin C dan Garlic Shaklee Bantu Atasi Masalah Keputihan Ketika Hamil

vitamin c dan garlic complex shaklee bantu atasi masalah keputihan ketika hamil
Masalah keputihan ketika hamil merupakan senario normal ketika hamil akibat perubahan normal wanita hamil, namun tetap seringkali memberikan kebimbangan kepada  setiap para ibu hamil yang mengalami masalah ini.

Masakan tidak.. Sewaktu hamil bukan boleh ambil sembarangan jenis ubatan bukan? Perlu berhati-hati dan pastikan ubatan yang diambil selamat untuk ibu dan bayi dalam kandungan. 

Monday, October 3, 2016

8 Tips Atasi Masalah Keputihan Ketika Hamil

cara mengatasi masalah keputihan ketika hamil
Masalah keputihan ketika hamil merupakan masalah yang biasa dialami oleh kaum wanita ketika hamil. 

Perubahan hormon ketika hamil boleh menjadi salah-satu punca kepada masalah keputihan ini. 

Namun, masalah keputihan ini tidak boleh anda pandang enteng. Ia boleh menjadi punca kepada jangkitan bakteria kepada anda dan bayi sekiranya masalah tersebut sampai pada tahap yang membimbangkan.

Friday, September 30, 2016

Hikmah di Sebalik Pemergian Tuan Guru Datuk Dr. Haron Din

Sudah 2 minggu pemergian al-Fadhil Tuan Guru Dr. Haron Din menemui Sang PenciptaNya. 

Siapa yang tidak kenal dengan susuk tubuh ini. Terkenal dengan ilmunya yang sangat mendalam dalam bidang agama. 

Malah, disegani oleh setiap lapisan masyarakat. Menjadi contoh buat pemuda dan pemudi Islam dalam memperjuangkan agama Allah swt.

Seperti yang semua sedia maklum, beliau dijemput Ilahi pada tanggal 16 September 2016 jam 10.10 pagi waktu Malaysia di Hospital Standford University, San Francisco, Amerika Syarikat akibat komplikasi jantung.

Wednesday, September 28, 2016

Barisan Doktor dan Saintis Bertauliah Tunjang kepada Keberkesanan Produk Shaklee

kajian daripada barisan doktor pakar dan saintis nutrisi
Nak tahu tak kenapa saya tak mahu beralih kepada produk lain? Ini antara sebabnya... 

Shaklee belanjakan jutaan dolar untuk membuat kajian terhadap setiap produk yang dikeluarkannya.

Bila nak buat kajian, mesti perlukan tenaga pakar yang bertauliah kan? Tapi Shaklee bukan pilih staff tangkap muat saja tau utk kajian.

Tuesday, September 27, 2016

Vivix Bantu Elak Dialisis Akibat Kerosakan Buah Pinggang

Vivix bantu atasi masalah kerosakan buah pinggang
Anda menghadapi masalah kerosakan buah pinggang? 

Penyakit buah pinggang merupakan salah satu penyakit yang paling ditakuti oleh sesiapa sahaja selain daripada kanser. 

Masakan tidak, banyak fungsi tubuh boleh terjejas dan terganggu akibat daripada buah pinggang rosak ini. 

Thursday, September 22, 2016

Omega Guard Bantu Atasi Masalah Asma Anak Comel Ini!

omega guard bantu atasi masalah asma anak
Ini anak sedara saya, Marsha Adrina yang kiut miut. Selalunya pantang amik gambar, ada saja aksi dia!

Marsha ni ada asma atau lelah. Memang lembik la bila asma datang menyerang.

Sebelum ni keluar masuk wad hospital tu biasa sangat dah. Sebulan kadang sampai 2x kena tahan wad.

Sedut gas beberapa kali sebulan di klinik seolah-olah dah jadi rutin biasa. Sekali sedut RM100 lebih perlu keluar belanja. Bayangkan kalau sebulan 2-3 kali? Berapa kos yang perlu dikeluarkan?

Wednesday, September 21, 2016

Boleh Tak Saya Nak Buat Belian Shaklee, Tapi Nak Harga Ahli?

Comel je soalan dia kan.. Soalan biasa dan kerapkali kami sebagai peniaga terima daripada pelanggan.

"Saya nak beli barang sekian-sekian. Boleh tak saya dapat dengan harga ahli?"

Beginilah yang biasa terjadi apabila melayan order dari pelanggan.

Tuesday, September 20, 2016

Genap Usia Nur Hanan 6 Tahun Kini...

Cepatnya masa berlalu..

Diam tak diam, semalam 19 Sept 2016 genaplah usia 6 tahun anak Ummi dan Abi.

19/9/2010 - 19/9/2016..  
 
Cinta Hati Ummi dan Abi, Nur Hanan binti Mohamad Hasbullah. Hadirmu memberi sinar buat kami.

Bila teringat saat mengandungkan Hanan, memang sangat menguji. Alahan teruk! Hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana perasaannya ketika itu.

Sunday, September 18, 2016

Amalkan Set Resdung Shaklee, Tapi Lain Pula Jadinya!

testimoni set resdung shaklee
Bukan niat asal untuk jadikan set ini sebagai set kulit. 

Tujuan asal pengguna ini mengambil Sustained Released Vita C Plus, Alfalfa Complex dan B-Complex adalah untuk mengatasi masalah resdung yang menghantui diri sejak sekian lama. 

Tapi, hasilnya lain pula jadinya.

Wednesday, September 14, 2016

Tuesday, September 13, 2016

Tiada lagi Trauma Sembelit ketika Hamil dan Berpantang!

cara atasi masalah sembelit ketika hamil dan berpantang
Sembelit ketika hamil dan berpantang merupakan antara mimpi ngeri bagi ibu-ibu. Mungkin bagi sebahagian ibu tidak mengalami masalah ini. 

Namun, ia menjadi antara salah satu peristiwa trauma ketika wanita mahu hamil dan berpantang. 

Masakan tidak, kadangkala ia memberi kesan kepada jahitan di bahagian anggota intim wanita serta memberikan tekanan setiap kali mahu membuang air besar.

Monday, September 12, 2016

Cabaran dalam Berbisnes Mengajar Kami Erti Pengorbanan!

bisnes dari rumah dengan shaklee
Bukan mudah bagi saya membuat keputusan untuk menceburkan diri dalam perniagaan secara online ini.

Banyak yang telah kami lalui sepanjang memulakan perniagaan secara online sejak tahun 2011 lagi.

Banyak juga air mata gugur kadangkala mengiringi perjalanan bisnes ini. Kami pernah melalui saat jatuh dan bangun. Dan kini masih lagi diuji dengan jatuh bangun dalam perniagaan.

Sunday, September 11, 2016

Set Kehamilan Shaklee Penuhi Nutrisi Lengkap Ibu Hamil

Set kehamilan Shaklee Penuhi Keperluan Nutrisi Ibu Hamil
Sepanjang 9 bulan kehamilan merupakan saat yang sangat penting bagi ibu-ibu. Tentunya saya dan anda semua mahukan proses kehamilan berjalan dengan baik bukan? 

Tentunya anda mahukan diri anda dan bayi dalam kandungan sihat, cukup nutrisi, tiada masalah bukan? 

Inilah dia vitamin yang menjadi kesukaan saya ketika hamil mahupun tidak.

Saturday, September 10, 2016

Elak Keletihan dan Mengantuk ketika Memandu dengan Minuman Tenaga Shaklee

Hanan tak sabar nak balik kampung dah! Haaaa siap beria-ia tarik beg dah dgn bakul vitamin wajib kami..

Bila banyak travel, mahu tak mahu memang kita perlukan supplement tambahan atau minuman tenaga untuk kekalkan tenaga terutamanya ketika memandu.

Masakan tidak, statistik kemalangan jalanraya semakin meningkat ketika musim perayaan. 

So, anda juga tidak mahu menjadi salah seorang daripada penyumbang kenaikan statistik kemalangan jalanraya tersebut bukan? 

Friday, August 5, 2016

First Aid yang Perlu Ada di Rumah Saya!

Hari ni teruja nak kongsi tentang set 'First Aid' Shaklee yang kami sekeluarga gunakan di rumah. Set ini memang sentiasa ada di rumah. Kalau berlaku kecemasan, mudah semua dah ada. 
 
Alkisahnya...

Baru-baru ini waktu siang ikan, blh plk tergunting kulit jari telunjuk sendiri.. Adoiiii!!! Mujur sikit tapi tetap sakit!

Friday, February 12, 2016

Tips Mudah Rawatan Kaki Di rumah

Saya percaya dalam banyak-banyak kawasan tubuh badan, kebiasaannya kesihatan, kebersihan dan kecantikan bahagian kaki amat jarang dititikberatkan.

Mungkin kesibukan tugas harian sedikit mengekang niat anda untuk menjaga kesihatan kaki anda. Rawatan kaki tidak semestinya hanya boleh dilakukan di spa. Tetapi, anda boleh membuat rawatan di rumah anda sendiri. 

Sunday, February 7, 2016

Kelihatan Muda Jelita dari Usia Sebenar dengan Vivix

Bercakap soal kecantikan, siapa sahaja yang tidak mahu kelihatan jelita dan anggun bukan? Sudah pastinya semua manusia mempunyai perasaan untuk kelihatan cantik tertutamanya bagi kaum wanita. 

Kecantikan dan wanita merupakan 2 perkara yang amat sinonim dengan kaum wanita. Masakan tidak, dalam pemilihan pasangan juga turut dititikberatkan tentang kecantikan. 

Saturday, February 6, 2016

Vivix Membantu atasi Masalah Thyroid

Adakah anda penghidap penyakit tiroid? Atau mungkin anda tidak mengetahui langsung tentang penyakit tiroid ini? 

Mungkin bagi anda yang sedang menghidap dan mengalami penyakit ini sedang memahami dengan lebih mendalam dan mencari alternatif lain untuk mengubati penyakit ini? 

Friday, February 5, 2016

Bahaya Mengurut Ketika Hamil di Bahagian Abdomen dan Perut

Mengurut di kalangan wanita khususnya menjadi satu perkara biasa terutamanya selepas wanita bersalin. Menggunakan khidmat bidan-bidan kampung, dengan sapuan minyak tertentu sudah tentu memberi kelegaan kepada tubuh. 

Namun, bagaimana pula dengan urutan ketika anda hamil? Adakah ia selamat dan sesuai untuk dilakukan ketika anda hamil? Mungkin ini yang anda perlu tahu!

Wednesday, January 27, 2016

Manfaat Cili untuk Kesihatan Tubuh Badan

Cili terkenal sebagai sayuran yang bersifat pedas, merah menyala, panas berasap dan macam-macam lagi. 

Tapi, pernah tak kita sedar disebalik sifat dan rasanya yang pedas, ia membawa pelbagai manfaat kepada kesihatan manusia. 

Tuesday, January 26, 2016

Gejala dan Tanda Anda Diserang Demam Denggi

Demam denggi merupakan virus dari nyamuk Aedes yang boleh menjadi punca kematian dalam diam tanpa kita sedari. 

Kebanyakan mereka yang diserang virus demam denggi tidak menyedari yang sebenarnya mereka sedang diserang demam denggi kerana simptom demam mungkin perkara biasa bagi sebahagian individu. 

Monday, January 25, 2016

Set Denggi Shaklee Bantu Tingkatkan Platlet Darah

Pengalaman duduk di hospital selama 4 hari kerana denggi cukup memberikan kesedaran kepada saya. Cukuplah sekali itu! Disahkan positif denggi di ambang tahun baru 2016 cukup memberikan pengajaran. 

Macam-macam cara diusahakan untuk tingkatkan platet darah disamping atasi masalah demam on off sepanjang disahkan positif denggi.

Wednesday, January 20, 2016

Reward Bonanza Kembali Lagi : Produk Percuma untuk Ahli Shaklee

Alhamdulillah, syukur sekali lagi rezeki dapat Reward Bonanza dari Shaklee. Sebelum ni layak untuk Reward Bonanza 2, kini juga layak untuk Reward Bonanza 3. Apa dia ek Reward Bonanza ni? 

Reward Bonanza adalah penghargaan kepada semua ahli Shaklee melalui pemberian hadiah percuma selepas memenuhi syarat tertentu. Seronok tau!

Wednesday, January 13, 2016

Pengalaman Demam Denggi di Ambang Tahun Baru 2016

Pernah tak uols mengalami demam denggi serta disahkan positif denggi? Haaa itulah yang saya alami penghujung Disember 2015 yang lalu. 

Pengalaman yang cukup membuatkan saya lebih alert dengan air yang bertakung di kawasan kediaman kini. Jom saya kongsikan sedikit pengalaman alami demam denggi ini 2 minggu yang lalu.

Wednesday, January 6, 2016

Pengedar Shaklee Klang

Anda mencari pengedar Shaklee berhampiran anda? Anda mencari pengedar Shaklee area Klang? 

Kami yang anda cari! Kami merupakan pengedar sah Shaklee kawasan Klang. Buat temujanji anda bersama kami sekarang.