Tuesday, March 4, 2014

Perbezaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee

Energizing Soy Protein (ESP) hot produk Shaklee! Hari ni nak sharing sedikit dengan anda semua tentang ESP ini. Mungkin ada yang tertanya-tanya, apa bezanya Soya ESP Shaklee dengan soya lain? Soya juga kan? Bahan dia soya juga kan? Di mana perbezaannya? Adakah pada rasa, bentuk atau bagaimana?

So, hari ni nak sharing sedikit mengenai ESP ini. Kenapa ia menjadi hot produk dan sering dinantikan ketika pengumuman Promo.

Shaklee merupakan syarikat pertama yang menghasilkan protein dalam bentuk makanan tambahan yang berasaskan kacang soya. Hakikatnya, pengasingan protein yang pertama ini dicipta oleh Dr. Shaklee pada awal 70-an. Bahkan, kini telah banyak ujian klinikal yang membuktikan bahawa Dr. Shaklee telah lama mengetahui protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

Jom kita kenali PERBEZAAN dan KEISTIMEWAAN Energizing Soy Protein:

1) Mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi. 

2) Shaklee menggunakan proses pensijilan sendiri yang dikenali sebagai Identify Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan genetik, daripada benih sehingga kepada pengeluarannya.

3) Energizing Soy Protein ini menjadi lebih istimewa apabila kacang soya nya hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana ianya diproses pada kadar suhu yang rendah. 

4) Setiap 850 gram (1 canister ESP) dihasilkan daripada 30 kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.  

5) Energizing Soy Protein merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.

6) Ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral

7) Kandungan Indeks Glimeks yang rendah iaitu 39, menjadikan ia sangat sesuai kepada penghidap kencing manis.

8) Satu hidangan Shaklee bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, tiada kolestral, rendah lemak, tiada asid uric, dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia. 

9) Sangat sesuai untuk semua peringkat umur samada tua atau muda.


Tahukah anda?

~Indeks glisemik menempatkan kedudukan karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah. 

~Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik (G.I) yang tertinggi. 

~Manakala, karbohidrat dengan G.I yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil melepaskan glukos ke dalam sistem badan anda.

~Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa yang panjang. 

~Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. 

~Energizing Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan anda dengan keseluruhan kebaikan soya.  



Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee dengan harga menarik
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes hanya dari rumah, jana income sehingga 6 angka


COD FREE: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment