Sunday, August 12, 2018

Cara Rawat Tulang Patah dan Retak dengan Cepat dan Selamat

cara rawat tulang patah dengan cepat dan berkesan
Tulang merupakan salah satu aggota tubuh yang penting peranannya. Apabila tulang kita patah atau retak, sebenarnya banyak pergerakan tubuh menjadi lebih terbatas daripada biasa. 

Terdapat pelbagai punca penyebab kepada masalah tulang patah atau retak, antaranya adalah disebabkan oleh kemalangan, kecederaan, hentaman kuat, osteophorosis (tulang rapuh) atau kanser tulang.

Namun, bagi masalah tulang patah atau retak, masih ada jalan dan cara untuk merawat dan mengatasi masalah ini sekaligus membantu proses cantuman tulang dengan lebih baik dan cepat.


Bagaimanakah cara untuk merawat tulang patah atau retak? 


Kebiasaannya, rawatan di hospital yang perlu dijalani adalah proses simen, anduh, bedah  dengan menjalankan proses cantuman tulang melalui besi.

Proses ini perlu diteruskan seperti biasa oleh pesakit kerana ianya juga merupakan salah-satu proses penyembuhan dan sokongan kepada tulang yang patah mahupun retak.

Namun,  selain daripada rawatan doktor, faktor pemakanan, pengambilan nutrisi dan vitamin yang cukup untuk kesihatan tulang juga sedikit sebanyak boleh membantu proses pemulihan tulang yang patah dan retak dengan lebih cepat dan berkesan.

Masakan tidak, tulang kita juga memerlukan sumber protein, kalsium, iron dan mineral untuk memastikan kesihatan tulang yang baik apatah lagi ketika tulang mengalami patah dan retak. 

Biasa kita dengar bukan antara tips untuk pulihkan tulang patah adalah melalui pengambilan susu. Ya, betul susu merupakan salah satu daripada pelbagai lagi sumber kalsium. 

Berikut merupakan makanan yang mengandungi sumber kalsium yang baik selain daripada susu yang boleh anda ambil untuk kesihatan tulang.

supplement tulang patah

So, sekarang dah tahu kan yang bukan susu sahaja sumber yang membekalkan kalsium untuk kesihatan tulang?

Di sini, saya ingin berkongsi bersama anda semua tentang cara untuk merawat tulang patah dan retak dengan cepat dan berkesan melalui pengambilan Energizing Soy Protein (sumber protein), VitaLea Iron Formula (sumber mineral) dan OsteMatrix (sumber kalsium).


cara rawat tulang patah dan retak dengan cepat dan berkesan

Seperti yang saya sebutkan di atas, pemakanan mempengaruhi proses penyembuhan tulang patah dan retak dengan lebih cepat dan berkesan.

Namun, sejauh manakah anda yakin bahawa pemakanan harian dan susu yang anda ambil betul-betul mencukupi dan memenuhi keperluan kepada proses penyembuhan tulang anda? 

Seandainya anda boleh kira sukatan keperluan protein, mineral dan kalsium untuk proses penyembuhan tersebut, ia memang terbaik buat anda!

Namun, seandainya kita sendiri tidak yakin sejauh mana pengambilan protein, mineral dan kalsium melalui pemakanan harian kita itu bersesuaian dan mencukupi untuk proses penyembuhan, maka ia boleh menjadi punca kepada proses penyembuhan yang sedikit lambat dan panjang tempohnya. 

Produk ini merupakan supplement tambahan untuk menampung kepada pengambilan makanan harian anda. Ia bukan memainkan peranan sebagai pengganti kepada makanan harian. Tetapi, ia berfungsi sebagai pelengkap kepada makanan harian yang anda ambil.

Mudah cerita, topup apa yang kurang dalam makanan harian!


Apakah fungsi dan kelebihan setiap produk ini?


Antara fungsi setiap produk ini adalah :

1. Energizing Soy Protein (ESP)

  • Menggantikan sel-sel atau tisu yang rosak dan mati dengan sel atau tisu yang baru dan sihat
  • Meningkatkan kekuatan otot
  • Membantu pembentukan serat otot yang baru untuk mengekalkan jisim otot
  • Energizing Soy Protein ini adalah daripada sumber protein tumbuhan. Ia juga mengandungi 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh. Asid amino ini penting untuk memastikan kesihatan tulang dan mengurangkan risiko kehilangan jisim pada otot
  • Meningkatkan sistem imun tubuh dari mudah demam dan jatuh sakit
  • Mempercepatkan proses penyembuhan daripada kecederaan yang dialami

2. VitaLea Iron Formula

  • Sumber multivitamin dan multimineral
  • Mineral sangat penting untuk memastikan tulang sentiasa padat dan tidak mengandungi rongga-rongga yang besar di dalam tulang yang boleh meningkatkan risiko kerapuhan tulang dengan lebih mudah
  • Apabila tulang mampat dan padat, cantuman tulang menjadi lebih cepat
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Memberikan tenaga, elak daripada mudah letih dan lesu akibat daripada kecederaan yang dialami
  • Mempercepatkan proses penyembuhan luka

3. OsteMatrix

  • OsteMatrix bukan hanya sekadar kalsium. Ia juga mengandungi Vitamin D dan Magnesium
  • Vitamin D berfungsi untuk meningkatkan kadar penyerapan kalsium di dalam tubuh.
  • Apabila penyerapan kalsium pada tahap maksimum, proses penyembuhan tulang dan cantuman semula tulang menjadi lebih cepat
  • Magnesium pula berperanan untuk meningkatkan kesihatan pada otot, meningkatkan jisim otot dan meningkatkan kekuatan tulang
  • Memenuhi keperluan kalsium yang lengkap untuk kesihatan tulang
  • Mencegah daripada kerapuhan tulang (osteophorosis)
  • Menguatkan tulang

Testimoni pengguna set tulang patah Shaklee


Berikut merupakan testimoni pengguna yang menggunakan set lengkap tulang patah ini :

testimoni set tulang patah dan retak shaklee

testimoni set tulang patah retak shaklee
Credit testimoni to :
http://www.raikankasih.com/2017/03/jatuh-bukit-dan-tulang-retak-sebulan-sebelum-majlis-jom-tengok-apa-yang-pengantin-perempuan-buat-untuk-pastikan-bakal-suami-sembuh-dan-boleh-berjalan-di-majlis-persandingan.html/testimoni-set-tulang-patah-shaklee

Bagaimanakah cara untuk mendapatkan produk ini?


Anda boleh membuat belian melalui link di bawah dengan menggunakan kad kredit atau kad debit anda sendiri. Selepas membuat belian, hubungi kami semula untuk mendapatkan konsultansi dan bimbingan cara makan yang betul dan berkesan secara percuma.


Atau, bagi anda yang ingin membuat belian secara terus daripada kami dan kami uruskan segala penghantaran, anda boleh menghubungi kami di talian seperti berikut :

019-3405054
Puan Nor Hafizah
Pengedar Shaklee Klang





No comments:

Post a Comment