Sunday, January 4, 2015

Falsafah Shaklee: Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam Part II

Penubuhan setiap syarikat tentunya mempunyai Misi, Visi dan Falsafah yang tersendiri. 

Begitu juga dengan syarikat supplemen Shaklee. Apatah lagi ia berkait dengan produk kesihatan. 
Misi Shaklee: Memberikan kehidupan yang lebih sihat untuk semua orang dan memberikan kehidupan yang lebih baik untuk sesiapa sahaja.

Falsafah: Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam (Always Safe, Always Work, Always Green).

Mungkin bagi sebahagian orang mempertikaikan mengapa perlu obses dengan Shaklee? Mengapa perlu segala-galanya menceritakan tentang Shaklee?

Tapi, ini lah dunia biz saya. Siapa lagi yang boleh cintakan biz nya sendiri melainkan kita sendiri bukan? Pemilik bisnes ini. So, memang kene cinta, kene sayang selalu.

Berbalik kepada tajuk entri hari ini.. Falsafah Shaklee: Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan, Sentiasa Mesra Alam.

Apakah yang dikatakan sebagai Shaklee Sentiasa Selamat? Pada entri lalu, saya telah berkongsi dengan anda semua tentang Falsafah Shaklee yang pertama ini iaitu Sentiasa Selamat (klik di sini).

Oleh yang demikian, hari ini saya ingin berkongsi pula tentang falsafahnya yang kedua iaitu Shaklee Sentiasa Berkesan. Bagaimanakah yang dikatakan Sentiasa Berkesan? Dari sudut aspek bagaimanakah Shaklee menilai produknya Sentiasa Berkesan?

Shaklee Sentiasa Selamat dengan melalui pelbagai ujian dan kajian lengkap

Adakah secara semberono buat produk dan tinggal saja? Atau mungkin ada ujian klinikal tertentu? Atau mungkin ada pantauan? Atau mungkin ada penilaian daripada pengguna?
Apa kata anda teruskan bacaan anda.. Nak tahu lebih lanjut kan?  


Shaklee menjamin keberkesanan penuh. Banyak syarikat mendakwa keberkesanan produk masing-masing, namun kebanyakannya tidak mempunyai bukti.

Tetapi tidak bagi Shaklee.. Shaklee membuktikan keberkesanannya melalui penulisan daripada hasil kajian yang diperolehi dengan menerbitkan lebih 100 kertas kerja saintifik, 90 daripadanya diterbitkan dalam jurnal ulasan yang membuktikan keberkesanan produknya.








Shaklee melaburkan sebanyak 250 juta US dolar dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan produk.

Dalam tahun 2007, Shaklee telah menjalani Kajian Landmark yang dijalankan secara kerjasama dengan penyelidik dari Sekolah Kesihatan Awam UC Berkeleyhasil.

Hasil daripada kajian tersebut membuktikan bahawa orang-orang yang mengambil supplemen kesihatan Shaklee mempunyai tahap kesihatan yang lebih baik berbanding orang yang mengambil multivitamin tunggal mahupun orang yang tidak mengambil supplemen langsung.

Bukti yang paling ketara adalah apabila berjuta-juta insan telah hidup lebih sihat, memiliki kehidupan yang lebih produktif kerana Shaklee.

Bahkan, sebelum produk Shaklee sampai ke tangan pengguna, Shaklee telah melakukan kerja keras bagi memastikan setiap produk akan melakukan apa yang sepatutnya ia lakukan.

Selain itu, keberkesanan produk Shaklee telah dibuktikan dengan pencapaian atlet-atlet dunia , pengembara dan sebagainya.

Hasilnya, 54 pingat emas, 20 pingat perak dan 8 gangsa telah dirangkul oleh atlet dunia. Bahkan, 7 pengembaraan dalam majalah LIFE dan 25 pengembaraan terhebat sepanjang masa dijana oleh Shaklee termasuk kejayaan angkasawan.  



Anda bagaimana? Sedang tercari-cari bukti keberkesanan Shaklee? Bagus! Tindakan bijak dari anda. Menyelidik dan mengkaji terlebih dahulu sebelum mencuba sesuatu produk. Tahniah!





=======================
Anda seorang yang mementingkan penjagaan kesihatan?
Hubungi kami untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee:
Puan Nor Hafizah Shahtir
Id Number: 946651
SMS/What'sapp : 019-3405054

Ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan penjimatan 15%-30% setiap belian?
(Klik di sini):
============================




4 comments:

  1. setiap produk yang diambil perlu difikirkan sama ada selamat atau tak..jangan main mabik jer..jangka masa panjang kita yang merana..

    Masalah Kesuburan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup betul tu..Bab2 kesihatan dan makanan ni memang kene perati betul2..

      Delete
  2. pilih produk yg diyakini keberkesanannya . jgn mcm saya , tak pasal2 kulit muka meruam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..kene berhati-hati dalam pemilihan produk.. Jenuh pulak nak cari produk lain utk ubati nnti..hehe

      Delete