Thursday, September 18, 2014

Shaklee: Sentiasa Selamat, Berkesan dan Mesra Alam SIRI 1

Benarkah ada yang mengatakan Shaklee benar-benar Selamat, Berkesan dan Mesra Alam sebagaimana yang digembar-gemburkan oleh syarikat Shaklee sendiri. Adakah ianya sebagai 'trademark' semata-mata untuk melariskan produk mahupun menaikkan nama Shaklee sebagai produk supplement bertaraf antarabangsa? 


InsyaAllah saya kan berkongsi dengan anda semua tentang Shaklee sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam. 
Mungkin bagi anda pengguna alam maya Facebook telah mengenali produk-produk Shaklee mahupun nama Shaklee itu sendiri. Manakan tidak, Shaklee sentiasa dipalitkan dengan krotoversi yang disebarkan oleh individu-individu yang tidak mengkaji dan mengenali dengan betul berkaitan syarikat Shaklee dan produk Shaklee itu sendiri. 


Mungkin ada yang mengatakan.."Poyo je lah sentiasa selamat, sentiasa berkesan, sentiasa mesra alam.." Tapi, kita sebagai manusia bukan diciptakan oleh Allah swt tanpa akal fikiran untuk menilai sesuatu perkara. Segalanya perlukan bukti. Segalanya perlukan hujah yang benar dan kuat apatah lagi sahih!

Shaklee bukan syarikat yang hanya omong kosong apabila mereka mengatakan Shaklee sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.

Tetapi, Shaklee punya bukti mereka sendiri melalui kajian mendalam berpuluh tahun, kajian oleh saintis yang diiktiraf dan berkelayakan. 

Bagaimana Shaklee membuktikan setiap produknya sentiasa selamat? 

Ya.. Shaklee memberikan jaminan setiap produknya adalah selamat untuk digunakan kerana setiap produk Shaklee bebas bahan kimia, bahan beracun, pewarna tiruan, pengawet tiruan, bahan terlarang, bebas dadah dan banyak lagi. InsyaAllah saya akan huraikan secara terperinci untuk entri yang akan datang.

Bagaimana Shaklee membuktikan setiap produknya sentiasa berkesan/berfungsi?

Pada kebiasaannya, setiap syarikat akan mendakwa setiap produk keluaran mereka benar-benar selamat dan berkesan untuk digunakan. Namun, Shaklee telah melaburkan 250 juta USD untuk tujuan penyelidikan produk, melakukan 350 ujian untuk setiap ramuan baru yang diperolehi, malah melakukan ujian tahunan untuk semua produk sedia ada. Malah, Shaklee juga telah mengeluarkan bukti-bukti tentang hasil kajian dan keberkesanan produk melalui lebih dari 100 jurnal sebagai sumber rujukan kepada pengguna. 

Shaklee juga terbukti berfungsi kepada pengguna melalui kejuraan para atlet dunia yang menggunakan produk Shaklee. 

Bagaimana Shaklee membuktikan ia syarikat dan produk mesra alam? 

Shaklee amat menitiberatkan tentang aspek mesra alam dalam setiap kajian yang dijalankan sekaligus setiap produk yang dihasilkan. Malah, Shaklee turut menerima beberapa anugerah di atas keterlibatan dengan projek-projek yang menjaga alam sekitar. 

Sekadar ini sahaja intro ringkas berkaitan Shaklee Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam. InsyaAllah untuk entri seterusnya saya akan bincangkan dengan lebih detail lagi supaya anda memahami apakah sebenarnya yang Shaklee tawarkan selain daripada tawaran menjana pendapatan dengan Shaklee.. 

Pic kredit to: http://goo.gl/1WyhSb



 Ingin membuat penjimatan sehingga 25%?
Jangan lepaskan peluang sertai kami dengan membuat pembelian sebagai ahli Shaklee..
Lebih penjimatan, lebih berbaloi dari biasa..


Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah


COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...



No comments:

Post a Comment