Monday, April 30, 2018

Kenali Carotomax Shaklee

Kelebihan Carotomax Shaklee
Carotomax Shaklee.. Mungkin ianya asing bagi kebanyakan orang yang masih belum mengenali fungsi dan peranannya kepada kesihatan manusia.

Namun, bagi anda yang masih belum mengenalinya, masih belum terlambat untuk anda mengetahui dengan lebih lanjut tentang Carotomax dengan lebih dekat lagi dari segi keistimewaan dan kelebihannya.

Mari.. Saya bantu anda merungkai tentang Carotomax Shaklee. Apakah ia Carotomax? Apakah keistimewaan Carotomax? Apakah kelebihan Carotomax?

Apakah Perbezaan Carotomax? 


Carotomax biasanya sinonim terkenal dengan sumber bekalan Vitamin A pada tubuh badan. Namun, Carotomax mempunyai fungsi dan peranan yang lebih besar selain daripada bekalan sumber Vitamin A.

Tahukah Anda?

Seandainya pemakanan harian anda tidak mencakupi keperluan penting seperti sayuran hijau, lobak merah dan tomato, kemungkinan anda terdedah kepada kekurangan sumber nutrien yang mampu memberikan perlindungan kepada tubuh badan.

Secara puratanya, pengambilan karotenoid lutien, likopena dan beta karotena hanyalah 8 mg. 

Namun, Carotomax menyediakan 13 mg karotenoid yang sangat penting dan bermakna kepada tubuh badan manusia.

Shaklee amat mementingkan tahap ketulenan dalam membekalkan nutrisi kepada tubuh badan manusia. Malah, Shaklee mengambil manfaat perlindungan antioksidan yang diperolehi daripada sumber makanan.


Keistimewaan Carotomax


Carotomax mengandungi 6 varieti karotena iaitu :

  1.  Alpha Carotene
  2.  Beta Carotene
  3.  Lycopene
  4.  Astaxanthin
  5.  Lutien
  6.  Zeaxanthin


Ke enam-enam varieti karotena ini mempunyai kelebihan dan peranannya yang tersendiri. InsyaAllah saya akan hurai lanjut dalam entry akan datang. 

Kepelbagaian varieti karotena ini adalah daripada ekstrak rangkaian sayuran dan buahan yang kaya dengan sifat antioksidan seperti rumpai laut, tomato, biji anggur, brokoli, marigold, epal, kentang, minyak sawit, strawberi dan banyak lagi. 

Ini lah dia antara perbezaan dan kelebihan Carotomax Shaklee. InsyaAllah next entry, saya akan kongsi pula tentang fungsi dan peranan Carotomax ini!




2 comments:

  1. Bagus carotomax ni sebab ada kandungan antioksidan yang sangat penting untuk perlindungan tubuh badan kita dari serangan penyakit.

    ReplyDelete