Wednesday, May 28, 2014

Meal Shakes: Sumber Protein dengan Tambahan Vitamin dan Mineral


Kita memerlukan protein setiap hari untuk memastikan kita mencapai tahap kesihatan yang baik. Sistem imun kita yang bertindak sebagai penentang penyakit hampir kesemuanya adalah protein. 


Jika kita mengalami rendah protein tetapi tidak sampai kepada kekurangan protein, ia boleh memberikan tekanan pada sistem imun. Kita mungkin tidak akan menyedari masalah ini walaupun sedikit. Tetapi ingatlah bahawa sistem barisan pertahanan badan kita telah lemah dalam menentang bakteria, virus, kanser malahan penyakit-penyakit autoimun yang lain.


Sarapan pagi dengan protein


Sesetengah daripada kita mengambil sarapan pagi dengan mengambil kira protein dalam diet kita. Kita mungkin akan bersarapan dengan telur goreng, roti bakar, daging bakar, marjerin, jem berserta dengan minuman seperti air kopi atau teh atau jus buah-buahan atau apa sahaja yang kita rasa mengandungi protein untuk keperluan harian kita.

Namun mungkin terdapat kekurangan pada diet kita sama ada kita kekurangan protein kerana kita cuba mengurangkan lemak tepu dan kolesterol. Atau dapat memenuhi keperluan protein tetapi dengan diet yang tidak sihat kerana pengambilan lemak tepu dan kolesterol yang berlebihan.

Ini kerana lemak terkandung di dalam kebanyakan sumber protein utama dan biasa.

Sesetengah orang juga mempunyai persepsi yang tidak baik kepada makanan seperti ayam dan daging serta sumber-sumber lain protein daripada binatang yang mungkin disebabkan proses mendapatkannya bermula daripada penternakan hinggalah sampai di tangan kita.

Semua ini menjadi alasan untuk kita mendapatkan sumber protein atau menggantikan sumber protein tinggi lemak dengan sumber lain yang lebih sihat dan berkhasiat. Iaitu dengan mengambil satu minuman protein rendah lemak yang baik.




Meal Shake untuk sarapan yang berkhasiat.


Meal Shake diambil sebagai sarapan pagi untuk meningkatkan protein kita. Menambah minuman protein ini pada diet biasa kita juga merupakan suatu cara yang mudah, selesa dan sihat untuk memastikan pengambilan protein optimum untuk kita sekeluarga.

Meal Shake menyediakan hidangan lengkap asid amin serta nutrisinya mudah diserap oleh badan untuk kegunaan harian. Ia diperbuat daripada bahan bahan semula jadi – buah-buahan, sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem badan daripada peringkat baik sehingga dewasa.

Ia adalah sarapan pagi yang penuh berkhasiat dan merupakan pilihan yang bijak…


Manfaat Meal Shake


Nutrisi Lengkap


Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan zat akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.


Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel


Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel- sel imunisasi dan sebagainya.


Untuk Pembesaran


Mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.


Anti-oksida


Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksida yang melawan jangkitan dan melambatkan proses  anti-penuaan. 


Pemulihan Kulit


Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, zat besi dan copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan kecantikan kulit.


Detox


Kaya dengan serat larut yang membantu untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada usus dan perut.


Rasanya sangat lazat dan boleh dicampur dengan jus buah-buahan dan minuman lain untuk menampung kekurangan vitamin dan mineral. Meal Shake tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan.


Ia sangat sesuai bagi:

  • Mereka yang ‘susah’ menelan pil
  • Mereka yang ingin menjaga berat badan.
  • Ibu-ibu yang menyusukan anak.
  • Anak-anak yang sedang membesar.
  • Ibu-ibu yang sedang mengandung.
  • Mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
  • Mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.

Kita juga boleh mencuba ESP untuk tujuan yang sama.
 


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit* 

COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.
  
Never Lose Hope...

1 comment:

  1. kekurangan protein boleh menyebabkan terjadi pelbagai masalah kesihtan yang lain seperti rambut menjadi rosak, anemia, kuku rosak, dan lain-lain
    http://akmalrusyd.blogspot.com

    ReplyDelete