Tuesday, November 11, 2014

Bekerja dari Rumah dengan Income Tetap Bukan Lagi Anganan Kosong!


Mungkin satu ketika kebanyakan orang menganggap kerjaya sebagai surirumah satu kerjaya yang tidak mengembangkan minda di kalangan wanita. Namun kini anda jangan menganggap surirumah pada masa kini hanya melakukan urusan rumahtangga sahaja, malah kebanyakan surirumah juga sudah memiliki kerjaya mereka sendiri walaupun berada di rumah.


Seandainya pemikiran anda masih lagi pada kelas kedua tentang surirumah, diharapkan anda dapat membuka minda dan pemikiran anda. Ini kerana surirumah pada zaman kini tidak lagi seperti surirumah zaman dahulu. 


Surirumah pada masa kini sudah semakin bijak dengan situasi semasa. Malah, surirumah pada masa kini semakin bijak mengambil peluang yang ada di rumah dengan menjana pendapatan sendiri hanya dari rumah. 

Saya juga mempunyai rakan-rakan sekampus dari Universiti Malaya dahulu yang kini menjadi usahawan wanita yang sangat berjaya dan dikagumi. Hanya bermula bekerja dari rumah, kini punya kilang, butik dan pekerja sendiri. 

Percaya atau tidak, mereka juga hanya bermula dari rumah! '

Mempelajari skill perniagaan hanya melalui online, secara berdikit-dikit kemudian menjadi usahawan berjaya. Menimba pengalaman bermula dari rumah ditemani anak-anak. Seronok bukan? 

Mungkin satu ketika dahulu impian saya untuk menjadi seorang pensyarah, namun setelah berumahtangga, punya anak sendiri, impian dan minat itu berubah serta merta, 360 darjah. Siapa sangka bukan? 

Tapi, saya yakin dan percaya kebanyakan surirumah kini sudah memikirkan apa yang mereka boleh lakukan untuk menjana pendapatan sendiri di rumah sambil menjaga anak-anak. Lakukan apa saja yang anda minat. Yang penting, anda perlu fokus!

Dahulu, saya menjalankan pelbagai jenis perniagaan seperti jualan barangan bayi, baju ibu menyusu dan banyak lagi. Mudah kata, apa saja yang boleh menjana income saya cuba. 

Namun setelah menemui Shaklee, kini saya hanya menfokuskan kepada perniagaan Shaklee sahaja sehingga mampu menjana income 4 angka sebulan dan kini menuju 5 angka. Siapa sangka bukan? Bekerja dari rumah bukan lagi sekadar anganan kosong!

Anda bagaimana? 

Sedang mencari-cari bisnes untuk anda menjana pendapatan hanya dari rumah? Beberapa saranan yang mungkin anda perlu fikirkan sebelum menjana apa jua pendapatan dari rumah:
  1. Fokus pada satu jenis perniagaan sahaja. Sebagai contoh, anda minat untuk menjalankan bisnes kek. Jangan la pula anda campurkan semua jenis perniagaan. Kain pasang, tempahan baju, cadar, nak buat kek lagi. Mana satu agak-agak anda akan terfokus? Sila-silap haribulan semua tak terbuat. 
  2. Fikirkan bisnes yang anda boleh lakukan untuk jangka masa panjang. Bukan hanya setahun dua sahaja. 
  3. Pilih bisnes yang boleh anda perturunkan kepada anak cucu. Dah alang-alang berbisnes, biar sampai 7 keturunan boleh dapat manfaat dari bisnes kita kan?
  4. Pastikan anda mempunyai group support bisnes anda sendiri. Ia sangat penting untuk anda jadikan contoh atau role model dan berkongsi pendapat dan masalah anda.

Kami sudah memilih. Tentunya Shaklee pilihan kami untuk menepati saranan di atas. ANda juga mampu lakukan. Bekerja dari rumah kini, menjana sekurangnya 4 angka bukan lagi anganan kosong!

Jangan sia-siakan waktu anda di rumah hanya sekadar urusan rumah. Anda perlu cabar diri anda untuk mampu berjaya seperti orang lain sekaligus membantu meringankan pendapatan suami anda bukan? 

InsyaAllah bukan saja suami makin sayang, tetapi turut mendapat ganjaran dari Allah atas niat murni anda untuk meningkatkan taraf hidup keluarga biarpun hanya sekadar menjana pendapatan hanya dari rumah!



==============================
Anda sudah bulatkan tekad? 
Ingin memilih Shaklee sebagai bisness tetap anda sekeluarga? 
Jangan tunggu lagi..Hubungi kami untuk maklumat lanjut..
Kami akan bantu anda from zero to hero!
Pengedar Shaklee Klang-Meru-Kapar-Shah Alam-Seluruh Malaysia
==================================






25 comments:

  1. Alhamdulillah saya juga memilih shaklee sebagai business dari rumah..

    5 tips kulit cantik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronokkan buat biz Shaklee ni dari rumah je.. Boleh buat keje sambil golek2 dgn anak2..^_^

      Delete
  2. alhamdulillah..impian nak jd WAHM jugak..InsyaAllah...

    Rawat Keputihan Semasa Hamil

    ReplyDelete
  3. Bestnya jd wahm..huhu..rindu nak jd wahm smula bila skrng dh sibuk smbung study..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe best Syu..Meh cepat2 join the club..^_^

      Delete
  4. Sama la, saya dulu pun bercita-cita jadi lecturer. Tapi bila ada anak-anak, sekelip mata priority tu berubah.

    ReplyDelete
  5. Anak adalah push factor. Nak jaga mereka depan mata. Alhamdulillah sekarang duduk rumah pun boleh jana income :)

    ReplyDelete
  6. Menjadi WAHMI memang idaman setiap wanita. InsyaAllah jika dizinkan, ila pun nak jadi WAHMI :-)
    Tips Hilangkan Angin Dalam Badan

    ReplyDelete
  7. Insyaallah saya juga akan BERUSAHA jadi WAHM yang berjaya dan menjadi kebanggaan dimata suami.

    ReplyDelete
  8. Huda sangat impikan menjadi wahm yang berjaya. Sangat berjaya. In Sya Allah one day. Amiinn

    AKU TAK NAK STRESS

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah . .sejak jumpa shaklee. Pikiran tenang dan sangat bahagia...menjaga anak-anak sendiri tanpa harus mencari pengasuh untuk menjaga mereka. Tiap tiap bulan pun boleh dapat income. Suka sangat jadi WAHM ni. Anda bagaimana..? Jom join shaklee sekarang juga


    ReplyDelete
  10. Betul tu... bukan angan-angan tetapi realiti... Alhamdulillah saya dapat rasa hasil titik peluh sendiri. bukan hanya saya malah suami juga turut senyum....


    Nak tips mata cantik??? >>. Tips Tingkatkan Kesihatan Mata Agar Lebih Sihat Dan Cantik Bak Artis Korea

    ReplyDelete
  11. Semoga dipermudahkan dan diberi ruang oleh-Nya untuk saya capai impian jadi wahm juga..

    ReplyDelete
  12. anak2 push factor terbesar saya untuk berubah...semoga usaha selamat ini dipermudahkan olehNya...

    tonik ajaib pilihan saya

    ReplyDelete
  13. Dah terbukti kerja dari rumah dapat menjamin keselesaan hidup..saya juga ingin ubah kehidupan keluarga untuk jadi lebih baik lagi

    ReplyDelete
  14. sambil baring-baring, layan anak, masak pon boleh buat bisnes ni.. alhamdulillah ditemukan dengan keluarga shaklee yang saling membantu sama lain..

    ReplyDelete
  15. saya mesti pilih! kebanyakan orang mungin minat bisne stapi yang tak berjaya sebab salah pilih. walau apa bidang bisnes yang kita nak buat pastikan kita ada ilmu tentang itu. nk bukak kedai kek pastinya kita juga kena pandai bancuh kek, bukan semata nak hire chef buat kek.

    ReplyDelete
  16. semakin ramai surirumah yang berjaya meraih income sampingan bukan saja setaraf dengan mereka yang bekerja di pejabat malah lebih lagi. sudah terbukti dengan bisnes shaklee ni.

    Tips Pelajar Pintar Mengikut Dr. Mohd Fadzilah Kamsah

    ReplyDelete
  17. Yang dah bekerjaya pun tak ketinggalan! In sha allah..ku jua akan bekerja dari rumah je

    Boleh Ke Minum Air Sejuk Semasa Hamil

    ReplyDelete
  18. Memang best ada income juz bekerja dr rumah..anak2 dan suami terurus....jom jana pndapatan bersama shaklee..syok hbs....

    http://mummyfarisharyyan.blogspot.com

    ReplyDelete
  19. ImsyaAllah..saya juga akan ikut jejak anda... masih terus mendaki...

    ReplyDelete
  20. in shaa Allah, saya juga menyimpan impian sebegini

    ReplyDelete