Wednesday, November 19, 2014

Tips Atasi Stretchmark Hamil Sebelum Ditegur Suami "Perut Tak Licin Seperti Dulu"

Stretchmark? Euchh.. Mesti terbayang kesan parut yang kasar kat perut tu kan? Nak nak lagi selepas bersalin. Alahhaaii, 'cantik'nya perut! Nak hilangkan punya la payah.. Terimbau-imbau lagi kulit kasar selepas bersalin dulu. Nak sentuh pun rasa alamak ngeri rasa!

Saya yakin dan percaya anda tentunya mengalami dilema dan masalah yang sama kerana 90% daripada wanita hamil mengalami masalah stretchmark sepanjang kehamilan dan selepas bersalin. Bagaimana anda ingin mengatasinya? Punya cara? Sudah tentu..

Apakah yang dimaksudkan dengan Stretchmark?

Stretchmark selepas bersalin boleh berlaku akibat daripada perubahan hormon wanita ketika hamil. Ia merupakan kesan parut yang wujud akibat daripada regangan yang berlaku pada kulit dalam tempoh yang agak lama. 

Antara bahagian tubuh yang kerap berlaku stretchmark adalah di bahagian perut, punggung, lengan ketiak, belakang badan, payudara dan sekitar pusat.

Hari ni saya tak mahu cerita tentang bagaimana stretchmark boleh terjadi, apakah punca-punca dan faktor penyebab stretchmark, tapi hanya sekadar ingin berkongsi dengan anda semua beberapa tips untuk mengurangkan stretchmark selepas bersalin. 

Bagi wanita hamil dan bersalin, stretchmark yang paling ketara tentunya di bahagian pusat dan perut. Permukaan kulit yang kasar, bersisik dan tidak licin menjadi punca kepada kerisauan di kalangan wanita. 

Lebih-lebih lagi bagi wanita yang amat prihatin dan mengambil berat tentang kecantikan dalaman dan luaran. 

Sebelum suami buka mulut, sebelum suami mula tegur dengan permukaan kulit stretchmark bersalin yang tidak cantik, seeloknya wanita perlu mengambil langkah bijak lebih awal. Tak seronok kan bila suami mula tegur atau mungkin bagi 'hint' awal?   

Tips Hilangkan Stretchmark Hamil:

  1. Mula lembapkan permukaan kulit perut dengan apa jua minyak seperti minyak zaitun, bio-oil atau lotion badan mengikut kesesuaian dengan kehamilan anda seawal yang mungkin kerana stretchmark mula muncul seawal 4-5 bulan kehamilan.
  2. Banyakkan minum air kosong bagi mengelakkan kulit kering
  3. Banyakkan makan buah-buahan dan sayur-sayuran untuk memberikan kesihatan pada kulit anda.
  4. Kawal berat badan anda walaupun ketika hamil bagi mengelakkan stretchmark yang lebih banyak akibat kenaikan dan penurunan mendadak ketika hamil
  5. Lakukan senaman hamil yang sesuai secara teratur untuk melancarkan pengaliran darah dan oksigen dalam tubuh
Tips tambahan dari saya, rajin dan disiplin. Kalau anda rajin menjaga kesihatan kulit sejak dari awal kehamilan lagi, insyaAllah stretchmark anda tidak akan menjadi terlalu serius. 

Cadangan produk Shaklee yang membantu mengurangkan strechmark selepas bersalin:

Herbal Blend membantu mengurangkan masalah stretchmark selepas bersalin, regangan kulit
Herbal blend: 113 gram hanya RM27.50

* Membantu mengatasi kulit kering
*Membantu masalah rekahan akibat regangan kulit
* Membantu mengurangkan masalah ekzema
* Kegatalan akibat gigitan serangga dan nyamuk
* Mengurangkan masalah tapak kaki yang kasar

Selain daripada sapuan daripada produk luaran, anda juga perlu mementingkan kesihatan dan pemulihan kulit daripada dalam..
ESP Shaklee membantu mengurangkan masalah rekahan akibat stretchmark
Energizing Soy Protein: 850 gram, RM150

Kelebihan Energizing Soy Protein Shaklee secara ringkas:* Sumber protein daripada soya non-GMO (Tidak diubah secara genetik)
* Protein sangat penting untuk menghasilkan sel kulit baru yang sihat
* Memberikan kesihatan dan kecantikan kulit dari dalam
* Membantu mengatasi kulit bermasalah

Saya yakin anda adalah seorang isteri dan wanita yang amat mementingkan kesihatan kulit dan tubuh anda selepas bersalin bukan? Jika tidak, masakan anda mampu membaca entri ini sehingga akhirnya.. Betul tak?

Apa yang anda perlu lakukan sekarang? Hubungi kami segera untuk maklumat lanjut atau ingin membuat belian sebarang produk Shaklee. 


Klik link berikut andai anda ingin membuat pembelian menggunakan credit card/debit card anda sendiri. Sila hubungi kami selepas anda membuat pembelian:
 Belian Shaklee


Atau anda boleh terus hubungi kami untuk kami uruskan segalanya:
Puan Nor Hafizah Shahtir
SMS/What'sapp : 019-3405054

Ingin mendaftar sebagai ahli Shaklee dengan penjimatan 15%-30% setiap belian?
(Klik di sini):


33 comments:

  1. Saya amalkan Esp semasa hamil, mmg kurang stretchmark. Tukang urut pun tak sangka saya dh bersalin ke4, ingtkn baru anak sulung

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seronoknya gitu yer.. Kembang rasa.. Biasa anak 4 mmg byk kene 'repair'..

      Delete
  2. Stretchmark sangat menggangu kehidupan wanita dan ibu selepas bersalin yang amat mementingkan kecantikan diri..saya sendiri mengalami masalah itu 4tahun yanv lepas..selepas amal esp alhamdulillah masalah itu dapat diatasi..sukanya stretchmark dah mula pudar

    Resepi Cheeskut Sedap Hingga Menjilat Jari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..wanita memang perlu jaga kecantikan..Tak kisah la walaupun pd bahagian yang kite tak tunjuk pd org kan.. Sebab cantik untuk suami yang penting..

      Delete
  3. Stretch marks sukar untuk hilang.nak cuba la esp. Geram bila tengok perut ni.

    resepi hati ayam goreng kicap

    ReplyDelete
  4. Masa hamil dulu memang teruk stretch mark ni gatal pulak tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu saya dapat rasakan macam mana bile stretchmark dan gatal..Aduhhh, sangat tak selesa! Dgn letak herba apa bagai kt perut, berbengkung time pantang lagi.. memang tak selesa bile pakej stretchmark gatal skli kan..

      Delete
  5. Strechmark memang susah nak hilang. Bagi saya lah. Tapikan, saya perasan beza dulu dan sekarang sebab mungkin dah setahun saya amalkan esp.

    JommSihatDanCantik -> VITAMIN HAMIL TERBAIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Woww alhamdulillah..Mesti happy kan..^_^

      Delete
  6. Alhamdulillah selepas konsisten mengamalkan esp.. strech mark saya hilang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah syukur..Mesti berbunga-bunga hati..hehe

      Delete
  7. Replies
    1. Yup betul tu..Ramai dh cuba dan kesannya memang ketara..

      Delete
  8. Stretchmark akak pun dah hilang 99%. Suka sangat!! :) kesan dari amalkan esp..

    ReplyDelete
  9. Wahhh.. Esp Mmg terbaik.. Tak blh stop pengambilan nu.. Kena konsisten Dr sblm kawen.. Hehhe
    Ayam goreng berempah buatku tak tidur malam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa memang.. Nnti bakal suami lagi makin jatuh cinta cantik luar dan dalam..hehe.

      Delete
  10. Nasib baik ade herbal blend...boleh hilangkan strechmark kat perut saya....sekarang dah tiada dah sterchmark tu.....ambil bersama dengan segelas esp setiap pagi memang buatkan kulit cantik...

    Bahaya kencing manis yang menakutkan boleh ragut nyawa anda kapan sahaja

    ReplyDelete
  11. tips yang berguna..sebelum ni endah xendah je!boleh amalkan tips ini disamping pengambilan supplement

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe kene sntiasa cntik untuk suami..^_^

      Delete
  12. bidan yang mengurut heran sebab saya kurang stretchmark...hehe..dan rahsianya adalah saya mengamalkan ESP dan suplemen shaklee di awal kehamilan..

    bahayanya HB rendah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aduh seronoknya.. Kalau bidan pun puji, memang iye la tu kan, halus licin tu..^_^

      Delete
  13. Tips yang sangat berguna. Memang segan kalau perut penuh dengan kesan strecthmark ni kan?
    Jom Dapatkan Hadiah Comel Ini

    ReplyDelete
  14. nak lagi superb cuba amik kolagen utk stretch mark..memang sangat berkesan!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh terlupe pulak dgn Collagen Shaklee.. Itu lagi superb!

      Delete
  15. malu bila ada parut pada kulit kan..jangan stretchmark tue kekal sudah laa...dengar2 ESP dapat pudarkan parut kan..

    NAK SIHAT DAN CANTIK MEH BACA SINI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup, ESP memang berkesan pudarkan parut sbb dia bertindak dari dalam ke luar..^_^

      Delete
  16. Saya masih menanti kesannya.. setiap orang berbeza2 penerimaannya. mungkin jugak sebab perut saya memang tebal. That's why lambat sikit. Tapi saya tetap yakin ESP boleh membantu..

    ReplyDelete