Monday, November 10, 2014

Tips Kurangkan Sakit Kepala Akibat Migrain Tanpa Ambil Paracetamol Hilangkan Kesakitan

Saya yakin kebanyakan penghidap migrain menggunakan jalan mudah dengan mengambil Paracetamol sebagai ubat penahan sakit sekaligus bagi menghilangkan sementara masalah migrain ini. Namun, seperti anda semua maklum, pengambilan Paracetamol dalam kuantiti yang banyak, berpanjangan dan berterusan sehingga bertahun lamanya boleh mendatangan kesan kepada masalah kesihatan anda yang lain pula. Mungkin tujuan anda adalah untuk menghilangkan rasa sakit migrain tersebut, namun hakikatnya anda masih lagi tidak mengatasinya daripada 'akar umbi' punca penyakit tersebut. 


Didik diri anda untuk tidak lagi mengambil Paracetamol. Sayangi diri anda. Adakah anda sanggup membekalkan tubuh anda dengan ubat penahan sakit semata-mata seumur hidup anda sedangkan anda punya cara dan langkah yang lain yang lebih efektif dan berkesan untuk memberikan kesihatan berpanjangan? 

Ikuti beberapa tips yang mungkin boleh anda praktikkan, antaranya seperti berikut:

Tips Atasi Migrain 1#Tidur Sebentar


Anda boleh cuba tips ini. Saya tiada pengalaman tentang migrain ini. Namun, apabila suami punya masalah migrain, sedikit sebanyak perlu tahu situasi yang berlaku. Kebiasaannya, migrain akan sedikit berkurang apabila anda rehat dan tidur sebentar. Sekurang-kurangnya ia akan mengurangkan kesakitan kepala anda. 


Tips Atasi Migrain 2#Urut kepala anda


Tips ini sudah pastinya terasa enak bukan apabila kepala diurut. Waaahh, terasa denyut-denyut ditekan-tekan, hilang rasa sakitnya sedikit sebanyak. Kawasan yang biasa bagi penghidap migrain adalah di sebelah mata, dahi, kepala bahagian hadapan dan di bahagian bawah kepala serta tengkuk. 

Tips Atasi Migrain 3#Mandi 


Mungkin ini salah satu cara juga yang boleh anda amalkan. Antara penyebab migrain kadangkala adalah disebabkan keletihan, cuaca panas. Mandi merupakan salah satu cara yang boleh menyegarkan tubuh anda semula ketika mengalami migrain.

Tips Atasi Migrain 4#Minum Air Fresh Orange


Vitamin C yang terdapat di dalam air fresh orange membantu mengurangkan stress anda sekaligus mencegah sakit kepala. Anda boleh membuat air fresh orange sendiri atau mungkin boleh memilih air fresh orange sebagai pilihan minuman anda ketika makan di luar. 
Nak lebih mudah, pengambilan Sustained Released Vita C Shaklee juga membantu mengatasi masalah migrain ini kerana sebiji Vita C Shaklee menyamai dengan 7 setengah biji oren!



Tips Atasi Migrain 5#Jauhi Bunyi Bising dan Cahaya Berlebihan


Salah satu masalah bagi penghidap migrain adalah bunyi bising dan cahaya berlebihan terutamanya panas terik cahaya matahari. Dua perkara ini selalu menjadi masalah utama saya lihat pada suami. Ia sedikit sebanyak mengganggu hari kami di luar. Andai anda benar-benar ingin mengelakkan migrain, maka anda juga perlu mengelakkan 2 perkara ini seboleh mungkin. 

Tips Atasi Migrain 6#Sujud lama ketika solat


Sujud ketika solat merupakan salah satu cara untuk mengatasi masalah migrain anda. Menurut fakta sains, sujud ketika solat membantu pengaliran darah dan oksigen yang lebih lama ke otak. Perbanyakkan solat sunat, insyaAllah ia juga turut membantu. 

Tips Atasi Migrain 7#Pengambilan supplement OsteMatrix dan B-Complex Shaklee


Bagi anda yang tekad ingin menggantikan pengambilan Paracetamol dengan supplement lain yang lebih selamat dan diyakini tanpa kesan sampingan, OsteMatrix dan B-Complex Shaklee adalah jawapan terbaik anda! Tanpa bahan kimia, 100% semulajadi, diyakini keberkesanannya, halal dan punya sijil KKM. Suami saya telah mencuba dan melihat keberkesanannya sendiri membuatkan saya yakin untuk cadangkan pula pada rakan-rakan sekalian. 



Selamat mencuba!


============================
Hubungi kami sekarang untuk mengatasi masalah migrain anda daripada terus berlarutan..
Hati-hati! Migrain teruk boleh merosakkan otak anda!

Puan Nor Hafizah 019-3405054
Encik Mohamad Hasbullah 013-3727508
Id 946651 
============================


27 comments:

  1. Migrain mmg bahaya...jgn biar sampai hantuk2 kepala kat dinding...try cosume set migrain shaklee...

    jom baca: Vivix Penawar Kencing Manis

    ReplyDelete
  2. bagus tips2 yang dikongsikan ni..boleh saya suruh suami cuba nanti..sebab dia pun ada masalah mgirain..

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah...setelah diketemukan dengan Shaklee, migrain pun makin berkurangan...

    VITAMIN C UNTUK KULIT CANTIK

    ReplyDelete
  4. Kalau migrain mesti rasa nak pecah kepala nak hentuk-hentuk ke dinding kan?alhamdulillah xpernah rasa migrain ni btw thanks for info boleh saya buat rujukan


    Lindungi Jantung Dengan Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  5. Kak Tun biasanya ambil ostematrix je kalau kepala tersa berat. nanti nak cuba juga vitamin2 yang lain. Thanks sis ats perkongsian ni...

    ReplyDelete
  6. Ida mmg amalkan bcomplex dan ostematrik so far alhamdulillah jarangla migrain

    ReplyDelete
  7. Saya dulu memang selalu sakit kepala. Memang nak je hantuk kepala kat dinding. Panadol tu xyah katelah. Kadang makan xde kesan pon. Sakit tetap sama. Beratnya kepala nak angkat Allah je yg tahu. Tapi sekarang tiada lagi panadol dirumah. Hanya perlu telan vit c, b complex dan ostematrik InsyaAllah memang berkesan. Tak percaya sila cuba sendiri!!

    http://anakummicomel.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. Suami shida kerap sakit kepala..bila check doctor kata migrin..mcm2 ubat tahan sakit suami telan ..sakit tu hilang.tp nnti sakit balik.. lps tu shida bagi cuba set migrin shaklee ni. 3 bln mkn istiqomah..suami dah ok..
    Jadi tak da la skit berpanjngan kan..

    ReplyDelete
  9. Saya kalau stress suka makan B Complex..Vitamin C juga membantu

    Pengedar Shaklee Bandar Saujana

    ReplyDelete
  10. Saya pun dulu sering migrain. Lepas kenak Shaklee especially Esp dan omegaguard, mmg kurang. Baru tahu vitamin C pun boleh bantu kurangkan migrain. Terima kasih

    ReplyDelete
  11. Yg menghidap migrain...blh lah mencuba set migrain shaklee.InshaAllah blh membantu mengurangkan migrain anda.

    Omega 3 Untuk kecantikan kulit

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah.Sejak kenal dengan shaklee, automatically kenal dengan buruk baik ubat. Sekarang nie dalam proses nyah ubat slowly. so far sakit biasa2 ja la..

    CANTIK BAK MODEL

    ReplyDelete
  13. mak jemah tak pernah lagi kena migrain, tapi sakit kepala biasa tu pernah..bg yg ada migrain elok sangat cuba vitamin, lebih baik dari guna drug..

    ReplyDelete
  14. Jauhi ubat tahan sakit ketika migrain. Bukan jadi baik, malah bakal jadi teruk lagi

    ReplyDelete
  15. tak pernah rasa sakit migrain macam mana...sapa yang ada migrain boleh ambil set migrain shaklee ni

    ReplyDelete
  16. Set migrain shaklee memnag menjadi teman terbaik saya...alhamdulillah sekarang migrain saya sudah jarang kambuh.

    Manfaat buah ciku yang tak anda ketahui

    ReplyDelete
  17. Memang berat sangat kpala kalau migrain dtang menyerang.x kira masa pulak tu.Rasa cepat marah tau!semua x kena.Nak trybla set ni


    kebaikkan mandi air sejuk

    ReplyDelete
  18. Set Migrain ni terbaik..sangat membantu..sesiapa yang ada migrain tu cubalah set ini..

    :: anmashealthcare.blogspot.com ::

    ReplyDelete
  19. Selain makan ostematrix untuk hilangkan sakit kepala saya, saya juga ada amalkan antara tips diatas iaitu mandi dan basahkan rambut..rasa segar dan sakit kepala pun hilang


    Testimoni Hot Lagi Fresh Omega Guard Shaklee

    ReplyDelete
  20. sy ambil vit B jer, tp alhamdulillah dah jarang nak dapat sakit kepala

    ReplyDelete
  21. Tips mengurangkan sakit kepala saya, tidooo.. hahaha.. tapi sekarang nak tido pun takde masa.. alhamdulillah sejak consistent consume kalsium shaklee ni tak pernah lagi kena migrain.. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  22. Tips sujud tu saya pernah amalkan.. Memang lega sakit kepala. Alhamdulillah

    Jom Hidup Sihat Tanpa Ubat

    ReplyDelete
  23. Sejak dulu lagi kalau sakit kepala memang jarang makan panadol..

    JOM BACA DILEMA IBU BERSALIN SUKAR KURUS

    ReplyDelete
  24. Saya pon jenis yg kerap sakit kepala..bila stress mesti sakit kepala..sekarang sejak kenal shaklee sakit kepala makin kurang..kalau sakit pon tak lama

    ReplyDelete
  25. mmg ramai org ada migrain ni.. dan sengsara saat waktu ada migrain

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah kini migrain dapat dikawal dengan pengambilan Oste dan B complex. Kalau dulu rasa macam nak hantuk2 kepala di dinding.

    Tips Tingkatkan Sistem Imun Bayi

    ReplyDelete