Monday, October 30, 2017

Kepentingan Menjaga Kesihatan Sebelum, Semasa dan Selepas Kehamilan

set hamil, berpantang shaklee
Alhamdulillah, petang tadi berkesempatan mengikuti kelas postnatal dan prenatal yang disampaikan oleh salah seorang saintis Shaklee dari US.

Beliau berpengalaman dalam bidang penyelidikan selama 26 tahun. Satu tempoh matang yang amat lama untuk membuktikan kesetiaan, kesungguhan dan minat mendalam beliau terhadap bidang penyelidikan ini. 

Apa yang saya dapat hasil daripada kelas petang tadi? Mari saya simpulkan intipati kelas tersebut.

kelas prenatal
Super upline saya bersama saintis Shaklee, Dr. Sunny. Awet muda sungguh! Sedangkan umur beliau sudah mencecah 63 tahun!

Tahukah anda selama manakah keperluan vitamin anda ketika hamil? Adakah memadai sekadar pengambilan vitamin semata-mata ketika hamil? 

Salah-faham masyarakat kita tentang peri-penting vitamin dan nutrien yang mencukupi untuk tubuh dan si kecil dalam kandungan kebiasaannya hanya terfokus sepanjang kehamilan sahaja.

Namun hakikatnya, anda harus mengambil nutrien dan vitamin yang mencukupi untuk memastikan kesihatan tubuh dan otak bayi sebelum kehamilan lagi.

Lalu diteruskan sepanjang kehamilan, berpantang dan sepanjang proses penyusuan.

Kerana apa? 

Kerana kesihatan janin bermula sebelum persenyawaan lagi. Pengambilan nutrien dan vitamin yang cukup juga penting untuk kesihatan otak bayi seperti pengambilan Omega3. 

So, jangan salah faham lagi okey! Mahu tubuh yang sihat, tubuh anak yg sihat, otak anak yang bijak perlu bermula seawal yang mungkin. 

Alhamdulillah, sempat juga grab 1 set baby Shaklee yang terdiri daripada mandian, lotion dan massage oil yang bakal dilancarkan jualannya pada November 2017.


So, bagi ibu ayah yang sedang merancang untuk mempunyai cahaya mata, jangan lupa mula amalkan vitamin yang mencukupi dari sekarang. 

Tidak tahu apa yang anda perlu ambil? Boleh hubungi saya, saya akan bantu anda! 

019-3405054
Pn. Hafizah
Shaklee Klang

No comments:

Post a Comment