Friday, July 20, 2018

Pengalaman Alahan ketika Hamil Menjadi Kenangan Indah

tips atasi alahan ketika mengandung
Alahan, mabuk atau morning sickness seeing terjadi bagi ibu hamil. Saya juga antara mereka yang tidak terkecuali mengalami situasi ini. 

Alangkah 'bahagianya' bagi ibu-ibu hamil yang Allah kurniakan rezeki untuk tidak mengalami pengalaman alahan atau mabuk mengandung ini. 
Apapun, saya tetap bersyukur bilamana Allah kurniakan ujian sekaligus nikmat alahan ketika hamil ini. 


Pengalaman alahan atau morning sickness anak sulung 


Alhamdulillah, Allah beri rezeki anak cepat selepas saya berumah tangga. 2 bulan selepas bernikah, saya disahkan hamil. 

Ibu mudah tiada pengalaman hamil, mana la kita dapat jangka keadaan kita hamil bagaimana kan? Ada alahan atau tidak semua tak tahu. 

Morning sickness saya agak teruk!
  • Tidak boleh bau-bauan masakan terutamanya nasi
  • Tidak boleh bau nanas suami
  • Tidak boleh masuk sebarang makanan kecuali air kopi 3 in 1 dan beberapa keping biskut di awal pagi. Selebihnya out!


Owh seksanya sayang. Rupenya perempuan anak sulung Ku itu.


Pengalaman alahan atau morning sickness anak ke-2


Berbeza pula dengan alahan atau morning sickness pada kehamilan anak ke-2.

Kehamilan kali ke-2 selepas 6 tahun sedikit berbeza berbanding kehamilan kali pertama. 

Morning sickness kali ini lebih ringan dan tidak ter lalu berat ujiannya. 

Masih alahan yang sama iaitu sensitif pada bau-bauan masakan. Namun, tidak seteruk alahan ketika kehamilan pertama. 

Saya masih mampu untuk menjamah makanan termasuk nasi tertentu. Morning sickness kehamilan ke-2 tidak terlalu panjang dan berat badan juga tidak turun seteruk kehamilan kali pertama.

Malah, kehamilan ke-2 saya sudah mengenali Shaklee. So, saya memang siap sedia dengan supplement kehamilan Shaklee. 

Yg lagi best, bila Shaklee pun ada supplement untuk alahan atau morning sickness ketika hamil iaitu Peppermint Ginger dan Garlic Complex.

tips atasi morning sicknes

cara atasi morning sickess ketika mengandung
Alhamdulillah, memang berbeza kehamilan pertama dengan kehamilan ke-2 apabila saya amalkan set kehamilan Shaklee ini.

Bagi anda yang mencari supplement hamil atau supplement untuk atasi alahan teruk, jangan lupa contact saya di talian seperti berikut :

019-3405054
Pn. Hafizah
Pengedar Shaklee Klang


No comments:

Post a Comment