Friday, July 27, 2018

Sakit Sendi Rheumatoid Arthritis Pulih (dengan izinNya) selepas Minum 6 Botol Vivix

Sakit sendi Rheumatoid Arthritis merupakan sakit sendi yang di alami oleh sebahagian pesakit sendi. Ia adalah penyakit sendi bukan biasa-biasa.

Apakah dia Rheumatoid Arthritis? Adakah ia penyakit keturunan? Lingkungan umur berapakah biasanya boleh di diagnose penyakit ini? Adakah cara atau ubatan yang boleh membantu?

Apakah penyakit Rheumatoid Arthritis?


Bagi anda yang belum maklum tentang penyakit Rheumatoid Arthritis, ia adalah penyakit radang sendi atau penyakit autoimun iaitu sistem badan diserang oleh imun badan tubuh itu sendiri terutamanya di bahagian sendi. 

Kebiasaannya, radang sendi ini menyerang di bahagian jari, pergelangan tangan, bahu, lutut dan kaki. Pendek kata, bahagian ini semua merupakan bahagian utama pergerakan tubuh manusia. 

vivix bantu pesakit rheumatoid arthritis

Apakah simptom atau gejala penyakit Rheumatoid Arthritis ini?


Antara gejala awal penyakit ini adalah :
  • Kurang atau hilang selera makan
  • Cepat letih dan lesu
  • Kekeringan pada bahagan mata dan mulut
  • Rasa sakit dan nyeri pada sendi setiap awal pagi. Malah, tubuh menjadi lemah dan tidak bermaya
  • Bengkak pada bahagian sendi tertentu terutamanya di bahagian pergelangan tangan

Apakah kesan penyakit Rheumatoid Arthritis ini kepada pesakit?


Sendi merupakan antara bahagian tubuh penting yang membantu kelancaran fungsi tubuh manusia. Apabila sistem imun tubuh kita seniri menyerang sendi, banyak kesan yang bakal ditimbulkan melalui sakit Rheumatoid Arthritis ini.

Antara kesan penyakit Rheumatoid Arthritis ini kepada individu adalah :
  • Penurunan berat badan secara mendadak
  • Aktiviti harian terganggu
  • Pergerakan sangat terbatas dan adakala terpaksa dibantu oleh orang lain untuk bergerak
  • Boleh menjadi punca kepada kekakuan anggota tubuh atau juga menjadi kecacatan yang bersifat kekal
  • Hilang rasa semangat dan rasa rendah diri apabila berhadapan dengan orang lain
  • Menyukarkan untuk melakukan ibadah bagi orang Islam

Oleh yang demikian, apabila radang sendi Rheumatoid Arthritis ini menyerang seseorang, tubuh mereka menjadi sangat-sangat lemah.

Adakah cara untuk mengurangkan keradangan sekaligus memulihkan penyakit ini?


Kebiasaannya, pesakit Rheumatoid Arthritis hanya bergantung dengan pain killer bagi mengurangkan atau menghilangkan sementara rasa sakit apabila rasa sakit dan nyeri mula datang menyerang. 

Namun, masih ada harapan bagi anda yang sedang bertarung dengan penyakit ini. Antara salah satu ikhtiarnya adalah melalui pengambilan Vivix, Omega Guard dan OsteMatrix Shaklee. 

testimoni rheumatoid arthritis dengan set supplement shaklee

Testimoni Pelanggan saya sendiri


Di ruangan ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang testimoni pelanggan saya sendiri iaitu seorang kenalan ibu yang berusia lebih 50 tahun ketika itu (tahun 2015). 

Telebih dahulu, saya ingin memohon maaf bahawasanya saya tiada sebarang screenshot perbualan secara bergambar tentang proses beliau pulih atau tiada sebutir gambar beliau sebelum dan selepas yang dapat saya sertakan atas sebab ketidakizinan daripada beliau. 

Namun, kisah ini saya ceritakan semula supaya anda yakin masih ada sinar buat anda yang menghidap penyakit Rheumatoid Arthritis ini. 

Saya mengenali kenalan ibu (yang saya namakan sebagai Mak Cik J selepas ini) sejak saya kecil lagi. Memang kami maklum mak cik J ini seorang wanita, ibu yang sangat aktif dan lincah. 

Pergerakan kaki beliau laju, langkahnya cepat dan pantas. Nak katanya memang lincah la orangnya. Namun, segalanya berubah bila beliau disahkan menghidap penyakit Rheumatoid Arthritis. 

Setahun sebelum beliau mengambil keputusan untuk cuba Vivix, Omega Guard dan OsteMatrix Shaklee, macam-macam cara, ubat dan ikhtiar dan dibuat. Duit beribu tu tak payah kira la bagaikan air keluarnya.

Setahun sebelum beliau amalkan Shaklee, 'keadaan' beliau benar-benar berubah! Dari seorang yang sangat lincah, laju pergerakannya menjadi seorang yang sangat lemah, berjalan di rumah sambil memegang dinding, kerusi dan meja. 

Apabila berada di luar rumah, beliau terpaksa dipimpin oleh suami dan anak-anak beliau. 

Dipendekkan cerita, selepas mula amalkan Vivix, Omega Guard dan OsteMatrix, segalanya berubah. Perubahan sangat ketara!

Ini antara perubahan ketara pada beliau :

  • Badan dah mula rasa hangat, tidak seperti sebelumnya yang kerap rasa sejuk badan terutamanya awal pagi serta terpaksa kerap memakai stokin.
  • Pergerakan sudah mula nampak perubahan. Tidak lagi menahan di dinding. Tidak lagi dipapah oleh suami dan anak-anak
  • Dah boleh melakukan kerja-kerja rumah seperti memasak, basuh dan menyidai baju yang sebelum itu langsung tidak dapat dilakukan.


Alhamdulillah, setelah konsisten amalkan berbotol-botol Vivix serta Omega Guard dan OsteMatrix, akhirnya beliau pulih dari penyakt Rheumatoid Arthritis dan kembali aktif walaupun selepas pemergian suami beliau menemui penciptaNya setahun yang lalu.

Saya doakan semoga mak cik J terus diberikan kesihatan, kekuatan dan tidak lagi berhadapan dengan penyakit Rheumatoid Arthritis ini kembali.

Bagi anda yang ingin cuba ikhtiar dengan Vivix, Omega Guard dan OsteMatrix serta mahu saya bantu anda, anda boleh hubungi saya di talian seperti berikut :

019-3405054
Pn. Hafizah
Shaklee Bisnes Leader
Pengedar Shaklee Aktif Klang

No comments:

Post a Comment