Thursday, July 19, 2018

Testimoni Meal Shakes Shaklee: Anak Tak Sembelit Lagi!

meal shakes bantu atasi masalah sembelit anak
Masalah anak sembelit seringkali merisaukan para ibubapa. Apatah lagi apabila ianya turut mengganggu potensi dan aktiviti harian anak-anak.

Malah, yang lebih membimbangkan apabila anak-anak sering menangis dan rasa tidak selesa setiap kali membuang air besar. 

Adakah sembelit ini perkara biasa terjadi kepada anak-anak kecil? Adakah masalah ini boleh memberi kesan kepada mereka sehingga dewasa kelak andai tidak diatasi? Dan adakah cara untuk mengatasi masalah ini?


Sembelit merupakan perkara biasa yang terjadi di kalangan anak-anak. Namun, ianya menjadi bukan perkara biasa seandainya masalah sembelit ini berlarutan setiap kali waktu membuang untuk tempoh yang panjang. 

Apatah lagi apabila sembelit dan membuang air besar menjadi satu perkara yang ditakuti oleh anak-anak sehingga mereka sering rasa tidak selesa setiap kali waktu membuang. Malah, menangis kesakitan dan berak berdarah juga turut menjadi perkara yang ibubapa perlu ambil serius tentang perkara ini.

 Apakah punca masalah sembelit di kalangan anak-anak?


Antara punca masalah sembelit di kalangan anak-anak adalah :
  • Kurang minum air kosong
  • Kurang pengambilan makanan yang mengandungi fiber tinggi
  • Kurang makan buah
  • Masalah usus (Perlukan rawatan lanjut dari pakar)


Hari ini, saya ingin berkongsi dengan anda semua tentang testimoni Meal Shakes Shaklee yang berupaya membantu mengatasi masalah sembelit di kalangan anak-anak. 

Mungkin anda mempunyai cara dan tips tersendiri, namun, testimoni adalah sebagai jalan pilihan lain ibubapa yang ingin mengambil supplement sebagai makanan tambahan anak-anak selain daripada makanan harian mereka. 

No comments:

Post a Comment