Tuesday, June 17, 2014

Jangan Pandang Remeh Pengambilan Makanan Berkhasiat & Bertenaga Ketika Berpuasa

InsyaAllah, kurang dari 2 minggu lagi kita sebagai umat Islam akan menyambut bulan Ramadan bukan? Bagaimana persediaan anda? Sudah bersedia rohani dan jasmani?

Sudah prepare? Alhamdulillah..Belum? Masih belum terlambat untuk anda bersedia. Harapnya semua dah bersedia la yer sebagaimana ada yang sudah bersedia dengan persiapan menyambut hari raya kan..hehe.
Alhamdulillah semalam selesai misi Qada' puasa. Pada yang masih belum selesai Qada' puasa, cepat-cepat selesaikan urusan anda. Yang sudah selesai, tahniah!

Berkongsi mengenai puasa, hari ni rasa nak share something berkaitan dengan puasa. Kebiasaannya, apabila kita berpuasa, situasi yang kerap kita hadapi adalah seperti berikut bukan?

1) Belum sampai waktu petang perut dah tak tahan, rasa pedih.
2) Keletihan dan kurang cergas.
3) Mudah mengantuk
4) Rasa cepat lapar dan haus
5) Dehidrasi
6) Pergerakan terbatas
7) Mengganggu konsentrasi pada ibadah

Mungkin bagi sesetengah anda tidak melihat ianya sebagai sesuatu yang bermasalah. Tapi, mungkin juga bagi kebanyakan orang mereka menghadapi masalah seperti di atas sehingga boleh mengganggu konsentrasi dan niat untuk kekal cergas memperbanyakkan amal ibadah ketika berpuasa di bulan Ramadan. Rugi bukan? 

Bila ketiadaan tenaga, badan rasa kurang cergas, amalan sunat seperti solat sunat, zikir, terawih pun kadang kala mengganggu kita. Sedangkan bulan Ramadan dan segala keistimewaan dan kelebihan di dalamnya hanya hadir sebulan dalam setahun sekali sahaja. Rugi bukan? 

Mungkinkah ada jalan penyelesaiannya? Ya, setiap masalah punya jalan penyelesaiannya yang tersendiri. Tahukah anda kami punya cara untuk mengatasi masalah anda seperti di atas. 

Shaklee memiliki Set Mighty 3 Gems gabungan minuman kesihatan yang sangat bagus bagi mereka yang sedang berpuasa. Jangan menjadikan puasa sebagai alasan untuk anda tidak kekal efektif dan bertenaga untuk melaksanakan tugasan harian kerana setiap tugasan harian yang dilaksanakan dalam bulan puasa jika diniatkan sebagai ibadah, ia mampu membuahkan pahala berganda buat anda. So, kenapa harus anda lepaskan keistimewaan Ramadan dengan alasan keletihan? 


Set Mighty 3 Gems (ESP, Meal Shake, Performance Drink)

Rujuk link ini untuk lihat Senarai Set Produk Shaklee

Apa kelebihan set ini? 
Saya akan kongsikan bersama anda secara ringkas:

1) Energizing Soy Protein : Pembekal Tenaga
Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun. Mencegah migrain, imsomnia dan tekanan. Protein soya ESP tidak sama dengan protein soya lain yang berada di pasaran. Ianya bertindak melepaskan protein dalam tubuh secara sedikit demi sedikit dan berperingkat-peringkat. Oleh itu, ianya baik untuk menjadi pembekal tenaga berpanjangan. 

Ketahui Perbezaan Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee dalam memenuhi keperluan tubuh anda.



2) Meal Shake : Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Kekurangan zat akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.

Ketahui manfaat lain Meal Shake pada entri "Meal Shakes: Sumber Protein dengan Tambahan Vitamin dan Mineral"

3) Performance Drink : Membekal Tenaga & Daya Ketahanan Tubuh
Memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat, mencegah penyahhidratan, mengurangkan kehausan, melembapkan kulit mengekalkan paras gula, memberikan kecergasan berpanjangan. 

Mari kita lihat testimoni berikut:
TESTIMONI SET KECERGASAN MIGHTY 3 GEMS


Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah


COD FREE: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



No comments:

Post a Comment