Wednesday, December 18, 2013

KEISTIMEWAAN GLA COMPLEX SHAKLEE

GLA Complex Shaklee? Rasanya ramai yang dah familiar kan dengan GLA Complex Shaklee ni.. Lebih-lebih lagi di kalangan pengguna wanita. Mana tak nya, kebiasaannya, GLA ini seringkali dikaitkan dengan kecantikan dan masalah kesihatan wanita.

Ingin mengetahui mengenai keistimewaan dan manfaat GLA Complex ni? Jom teruskan bacaan anda bersama saya..
Tahukah anda kebanyakan GLA (Gamma-Linolenic Acid) yang berada di pasaran kebiasaannya dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO). Tetapi, GLA Complex Shaklee diekstrak daripada minyak bunga Borage yang mengandungi GLA 2 kali ganda lebih tinggi berbanding EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih tinggi dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik. Mesti anda tertanya-tanya kan apa la minyak bunga Borage tu kan? Apa la minyak Evening Primerose tu kan? Jom kita kenal sikit rupa dan bentuk Borage dan Evening Primerose ini bagaimana..


Borage Flower

English Primerose Flower

Lebih istimewa, produk GLA Complex Shaklee juga digabungkan dengan ekstrak Vitamin E dan minyak biji bunga matahari (Sunflower) untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Shaklee amat mementingkan kualiti dan memelihara kesegaran dan keberkesanannya sehinggakan bioavailabilitinya diuji secara klinikal di mana ianya mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu tubuh manusia dengan lebih berkesan.

Terdapat banyak manfaat yang bakal kita perolehi hasil penggunaan secara berterusan GLA Complex ini. Antara manfaat GLA Complex tersebut adalah seperti berikut:

1) Herba tradisional yang boleh dipercayai-Orang Barat menjadikan borage sebagai herba yang sangat digemari. Ianya mampu merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.

2) Mengawal selia estrogen dan estosteron- GLA membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retansi air dan kesakitan pada payudara.

3) Melambatkan menopous- Kebiasaannya akan berlaku perubahan hormon apabila berlakunya menopous. GLA mampu memperbaiki keadaan ketika menopous antaranya hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Ia juga mampu melambatkan proses penuaan apabila diambil untuk jangka masa panjang. 

4) Memperbaiki prostatomegaly- Memperbaiki masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing

5) Menentang kanser- GLA merupakan anti-oksidan yang meningkatkan sistem imun tubuh, menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.

6) Memperbaiki inflamasi kulit- Mengurangkan inflamasi kulit, ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea dan kurap. Ianya mengurangkan kesakitan yang disebabkan artritis dan rheumatisma.

7) Menghalang komplikasi diabetes- Merendahkan gula darah, mengurangkan kebas dan kesakitan akibat gula darah yang tinggi.

8) Pelangsingan dan menghalang pertambahan berat badan- Merendahkan paras kolestral, menghalang penambahan berat badan.

9) Menghalang tekanan darah tinggi- Mengahalang pembekuan darah, meransang peredran darah, pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi dan mengelak masalah jantung.

10) Memperbaiki tekstur rambut- Memperbaiki rambut kering dan keguguran rambut.

11) Hiperaktif dan autisma- Dibuktikan secara klinikal bahawa GLA memperbaiki keadaan kanak-kanak berautisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

12) Masalah Haid- GLA mampu memberikan kelegaan kepada wanita ketika kedatangan haid. Selain itu, GLA juga berfungsi memeperbaiki kitaran haid wanita.

13) Membantu pasangan yang ingin memiliki zuriat

Ramai yang beranggapan bahawa GLA ini khusus penggunaan untuk wanita sahaja. Namun, tanggapan ini ternyata meleset kerana supplemen GLA ini sama penting dengan asid lemak Omega 3 yang tidak dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Oleh yang demikian, penggunaan GLA adalah amat sesuai samada di kalangan remaja, dewasa, warga tua lelaki dan wanita.


Harga Retail: RM91
*Kuantiti: 60 biji/botol


Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah



COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*













No comments:

Post a Comment