Wednesday, December 18, 2013

Keistimewaan dan Kebaikan Vitamin C Shaklee

1 tablet Vita C Shaklee menyamai dengan 7 setengah biji oren? Betul ke? Tak bahaya ke terlalu berasid sangat? Haaa..mesti anda pun tertanya-tanya mengenai persoalan ni Kan? Saya pun pernah diajukan soalan yang sama. 

Tak bahaya ke untuk buah pinggang? Jangan tak tahu, Vita C Shaklee tak sama dengan Vita C Organik yang lain tau! Nak tahu kenapa? Teruskan bacaan anda.. Saya akan explain kenapa Vita C Shaklee istimewa..
(Related: Vitamin C: Sejarah, Fungsi Dan Dos Pengambilan)

Keistimewaan mengunakan Vitamin C Shaklee:


#1.  Time released.. Semula jadi tanpa bahan pengawet. Sesuai untuk orang yang mempunyai gastrik.

#2.  Kenapa susah-susah je Shaklee cipta time released?

Sebab vitamin C dapat diserap dengan baik oleh badan pada dos yang rendah. Semakin tinggi dos, semakin sedikit vitamin C yang dapat diserap.

#3. Maksud SUSTAINED RELEASE, vita C tu akan di 'release' untuk badan secara berperingkat. Let say Vita C tu 500 mg, so, setiap 1 jam, 100 mg Vita C akan di 'release' untuk kegunaan badan.

#4. Pelepasan dalam masa 5 jam tapi maintain Vita C dalam darah untuk 12 jam. Walaupun ia larut air, tetapi ia bukan masuk dan terus keluar. Ia akan bekerja dulu dengan sel badan sebelum ia keluar. 

Satu fakta tentang Vita C ialah badan kita tidak boleh menyimpan Vita C tetapi ia digunapakai dulu sebelum dibuang. Dalam hal ini, ia menyamai kita makan buah oren selama 5 jam, tetapi bukan masa itu sahaja kita ada bekalan Vita C, sebab fungsi sustained release tadi dia akan keluarkan Vita C secara perlahan-lahan.

#5. Vitamin C ini dihasilkan bersama-sama bioflavonoids complex

Bioflavonoid dalam vitamin C membantu Vitamin C menjadi lebih aktif. Kalau Vitamin E memerlukan selenium, Vitamin C pula memerlukan Bioflavonoid.

#6. Bioflavonoid ini adalah antioksidan yang sangat superb yang hanya boleh didapati dari buah-buahan asli. Jadi, tidak ada dalam vitamin C sintetik. 

Bahan ini mempunyai fungsi yang spesifik untuk meningkatkan kesihatan badan dari pelbagai sudut. Bahan ini menyokong pertumbuhan sel yang sangat baik, untuk kesihatan jantung, dan juga untuk alzheimer.

#7. Kalau demam atau selsema, tidak perlu bergantung kepada ubat doktor kerana anda mempunyai pilihan lain. Iaitu; Patahkan 2 biji Vita C dan telan dengan air.. Mudahkan.. tak perlu lagi panadol..

Jom kita tengok pula apa KEBAIKAN menggunakan Vitamin C Shaklee:

1) Membentuk kolagen dalam kulit: Meransang pembentukan kolagen dalam kulit. Kulit terasa tegang dan tiada lagi kedutan.

2) Mencantikkan kulit: Kulit wajah lebih cerah dan tidak kusam, melambatkan penuaan dan mencegah daripada pigmen yang menjadi punca kepada jeragat.

3) Meningkatkan sistem imunisasi badan: Vitamin C Shaklee membantu membina sistem pertahanan tubuh daripada mudah terkena selesema, batuk dan demam.

4) Membantu mengurangkan alergi hidung, kulit, resdung dan asma

5) Membantu proses pemulihan luka lebih cepat

6) Mampu mencegah sel-sel kanser daripada berlaku.

7) Membantu mengatasi masalah gusi berdarah

(Related: Kekurangan Vitamin C: Punca Masalah Gusi Berdarah)

8) Mengatasi masalah ruam kulit, kulit kering dan pemulihan kecederaan dengan lebih cepat.

(Related: Nutrisi Kecantikan kulit Anda)

Jadi, apa tunggu lagi? Anda dah kenal dengan Vitamin C Shaklee? Dah tahu bagaimana ianya berfungsi? Dah tahu kebaikan Vitamin C kepada badan? Jangan lepaskan peluang sementara masih ada stok ni yer.. Sebab Vita C Shaklee menjadi fenomena setelah setahun tiada stok. 

Orang sanggup berbaris berjam-jam semata-mata ingin mendapatkan stok Vitamin C Shaklee! Anda? Inginkan harga terbaik? Sebotol tahan sehingga 6 bulan.. Sangat berbaloi!



Harga Retail: RM92.50
Kuantiti: 180 biji


Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah




COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*



No comments:

Post a Comment