Tuesday, December 10, 2013

OMEGA GUARD: MENCEGAH MASALAH JANTUNG DI KALANGAN WANITA

Kajian terbaru menunjukkan bahawa pembunuh utama wanita adalah masalah jantung berbanding ancaman kanser payudara dan kanser serviks. Menurut Persekutuan Jantung Dunia, seramai 17.3 juta orangmeninggal dunia setiap tahun akibat sakit jantung dan 8.6 juta daripadanya adalah WANITA!

Pastinya ramai di kalangan kita tidak menyedari bahawa ancaman masalah jantung ini bukan hanya boleh berlaku di kalangan lelaki, tetapi turut berpotensi menyerang kaum wanita.

Kebiasaannya, wanita berisiko untuk menghidapi penyakit jantung selepas 4 hingga 5 tahun menopous. Akibat kekurangan hormon seperti estrogen menjadi salah satu punca kepada risiko penyakit jantung. Tetapi, yang lebih mengejutkan, sejak akhir-akhir ini, masalah jantung bukan lagi menyerang ketika usia tu, malah turut menyerang seawal usia 30-an akibat gaya hidup yang tidak sihat. Sangat mengejutkan bukan?!

So, para wanita sekalian, jangan ambil enteng mengenai ancaman sakit jantung ini kerana ianya kini menjadi salah- satu pembunuh utama wanita.

Sebelum ianya menjadi semakin parah, mari kita kenali tanda-tanda awal ancaman jantung ini:
1) Sakit dada
Ia disebabkan sel-sel jantung tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana kurangnya aliran darah ke otot-otot jantung.

2) Sukar bernafas
Kebiasannya ia berlaku ketika tidur atau sekadar berbaring. Sesak dada juga turut berlaku ketika waktu malam kerana jantung kurang berkemampuan untuk mengepam oksigen ke seluruh tubuh dan kembali semula ke jantung dan paru-paru. Kita boleh atasinya dengan melakukan step tarik dan hembus nafas perlahan-lahan.

3) Kurang selera makan
Ia disebabkan oleh pengumpulan cairan di dalam hati atau mengalami masalah sistem pencernaan sehinggan menyebabkan kehilangan selera makan.

4) Sering rasa letih dan penat
Tanda keletihan tanpa sebab ini berlaku akibat kekurangan oksigen di dalam badan, lalu boleh menjadi salah-satu punca kepada masalah jantung.

5) Kerap buang air kecil
Kerap membuang air kencing juga kemungkinan boleh menjadi salah-satu symptom akibat pengumpulan aor kencing pada ginjal melalui aliran darah pada siang hari.

Oleh itu, segera buat rawatan doctor sekiranya masalah ini terus berlarutan dan menjadi gangguan kepada urusan harian anda. Pencegahan dan rawatan awal mampu menyelamatkan nyawa.

Namun demikian, antara langkah bijak yang lain untuk menghindari diri dari menjadi salah seorang pembunuh senyap ini, adalah melalui beberapa kaedah iaitu:
1) Amalkan gaya hidup yang sihat seperti bersenam
2) Kurangkan makanan yang banyak lemak dan berkolestrol tinggi
3) Ambil makanan yang baik untuk jantung seperti oat dan serat
4) Amalkan pengambilan makanan yang kaya dengan Omega 3
5) Hentikan merokok

Omega Guard Shaklee ada jawapannya dalam usaha mencegah ancaman penyakit jantung. Omega Guard Shaklee merupakan minyak ikan dari sumber minyak ikan laut dalam (bukan minyak dari hati ikan) yang paling tulen dan diekstrak melalui 3 peringkat penyulingan serta baik untuk mencegah masalah jantung daripada berlaku. Bahkan, ianya juga baik untuk pembentukan otak pada janin dan kanak-kanak, mampu mengawal kolestral, membantu dalam penurunan berat badan, kesihatan sendi dan banyak lagi.



Sayangi jantung anda dan keluarga..
Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah


COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*

No comments:

Post a Comment