Friday, December 13, 2013

MANFAAT MINYAK IKAN (OMEGA GUARD) UNTUK KESIHATAN

Tahukah anda, satu kaum Eskimo di Greenland (Inuits) tidak mempunyai istilah untuk penyakit JANTUNG? Walaupun mereka memiliki 42 nama untuk salji. Ada yang tahu kenapa?

Meh kita cerita lebih lanjut tentang perkaitan tajuk entri saya kali ni. Kaum Inuits di Greenland tidak langsung terdedah kepada ancaman penyakit JANTUNG disebabkan mereka menjadikan lemak dan daging ikan laut dalam air sejuk sebagai makanan utama harian mereka. Wow, sangat beruntung bukan?

Kenapa minyak ikan dari sumber ikan air sejuk ni penting untuk mencegah penyakit jantung? Sebab, ikan air sejuk sepeti Salmon, Mackerel, Sardin dan lain-lain mempunyai asid lemak penting yang diperlukan oleh tubuh manusia.

Tubuh manusia memerlukan asid lemak kerana tanpa asid lemak ini, kita menuju selangkah ke arah kematian. Sangat penting rupanya asid lemak ni dan ianya tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita sendiri.

Bagaimana nak dapatkan asid lemak ini? Bagaimana nak mengenali asid lemak ini? Jom kita sambung cerita..

Tapi sebelum tu, kita kenali dahulu kategori asid lemak ini bagaimana dan bersumberkan dari bahan apa yer.. Asid lemak terbahagi kepada 2 iaitu:
1) Omega 6 EFAS
2) Omega 3 EFAS
Omega 6 boleh diperolehi melalui minyak sayuran, manakala Omega 3 boleh diperolehi melalui minyak ikan dan beberapa minyak lain.

Oleh itu, pengambilan Omega 6 dan Omega 3 yang tidak seimbang oleh tubuh manusia mampu mengundang kepada ancaman penyakit seperti jantung, diabetis, obesiti, darah tinggi, stress, lelah atau asma, kurang tumpuan pada pekerjaan dan mengundang kepada kanser jenis tertentu. Ianya juga disahkan oleh kajian para saintis dan doktor apabila berlakunya peningkatan terhadap penyakit-penyakit ini.

Pengambilan asid lemak ini boleh kita perolehi melalui pemakanan seharian. Namun, kadangkala manusia tidak mampu mencapai kuantiti Omega 3 yang diperlukan. So, cara yang paling mudah dan cepat adalah melalui pengambilan supplemen. Tak kisah lah anda memilih supplemen Omega 3 produk apa sekalipun, asalkan anda tahu manfaat dan kandungan produk tersebut.

Pilihan saya? Semestinya OMEGA GUARD Shaklee.. Kenapa Omega Guard? Pada entri yang lalu, saya telah jelaskan mengapa Omega Guard Shaklee menjadi minyak ikan yang terbaik di dunia.. Meh saya review secara ringkas yer..^_^

1) Menggunakan minyak ikan terbaik di dunia.
2) Ia bukan dari minyak HATI ikan dan memiliki merkuri yang sangat rendah..  
3) Merupakan minyak ikan yang paling tulen di dunia.
4) Shaklee menggunakan kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi terkini yang menjadikan ianya minyak ikan yang paling tulen dan paling semulajadi.


Buat tempahan sekarang dan dapatkan khidmat rundingan istimewa untuk pelanggan saya..

Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah


COD: Sekitar Klang-Shah Alam dan Bangsar
Pengeposan seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak, Singapura dan Indonesia.

Never Lose Hope...


*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit*



  

No comments:

Post a Comment