Wednesday, October 29, 2014

10 Sebab Kenapa Kandungan Meal Shakes Penting Buat Anak-Anak Anda

Meal Shakes merupakan salah satu produk Shaklee yang hot di kalangan kanak-kanak. Ia bukan sahaja menjadi kesukaan kanak-kanak, malah turut menjadi kesukaan orang dewasa dengan perasa Vanila nya yang sedap dan harum semerbak mampu membangkitkan selera. Tapi, tahukah anda di sebalik Meal Shakes ini terkandung pelbagai manfaat untuk orang dewasa dan terutamanya untuk kanak-kanak. 1001 manfaat Meal Shakes untuk kanak-kanak yang mungkin anda tidak ketahui. Ikuti sharing lanjut sy (Pengedar Shaklee Klang) tentang 10 sebab kenapa Meal Shakes penting buat anak-anak anda.


Perkara utama yang anda harus fahami adalah Meal Shakes bukanlah pengganti kepada makanan harian kanak-kanak. Meal Shakes hanya sekadar pelengkap kepada makanan harian yang diambil oleh anak-anak anda. Oleh yang demikian, jangan mengganggap Meal Shakes ini boleh menggantikan makanan harian anak anda. 

Apa manfaat Meal Shakes ini buat anak-anak anda? 

1) Glisemik Indeks Rendah untuk membekal tenaga sepanjang hari. Membekal karbohidrat yang rendah glisemiks untuk tenaga. Biarpun ia mengandungi kandungan gula, namun ia tidak akan menjadi punca kepada obesiti di kalangan kanak-kanak. Malah, ia membantu penurunan berat badan kanak-kanak obesiti. 

2) Lengkap dengan 9 asid amino penting yang tidak dihasilkan oleh tubuh badan. Asid amino ini penting untuk pertumbuhan dan pembaikan tisu badan kana-kanak. 

3) Bertindak sebagai antioksidan kerana mengandungi vitamin A, C dan E yang membantu mengekalkan kulit yang sihat dan membaiki sel-sel badan anak anda.

4) Dietary fiber iaitu memiliki kandungan serat yang tinggi dalam membantu penghadaman kanak-kanak dan mengelakkan daripada berlakunya sembelit. 

5) Lengkap dengan vitamin B penting. Vitamin B sangat penting untuk tubuh manusia terutamanya kanak-kanak untuk kesihatan saraf, sekaligus membantu meningkatkan daya fokus dan penumpuan  serta memelihara kesihatan saraf.

6) Mengandungi sodium dan magnesium yang memelihara keseimbangan cecair dalam tubuh anak anda serta mengelakkan anak anda cepat merasa letih. 

7) Vitamin C bagus untuk memelihara kesihatan gigi dan gusi, memelihara kesihatan kulit. Juga bertindak untuk menentang infeksi kuman dan penyakit. Tahukah anda, sel darah putih dalam tubuh manusia memerlukan vitamin C untuk berfungsi dan bertindak sebagai pembunuh bakteria dalam tubuh.

8) Kandungan vitamin A dalam Meal Shakes yang berfungsi untuk memelihara kesihatan mata. 

9) Kalsium dan Vitamin D yang sangat penting untuk menjaga kesihatan dan perkembangan tulang anak anda. Vitamin D diperlukan dalam sebarang kalsium untuk memaksimumkan penyerapan kalsium tersebut di dalam tubuh. 

10) Iron dan Vitamin B12 yang sangat penting untuk membantu penghasilan sel darah merah. Sel darah merah berfungsi untuk membawa oksigen ke seluruh tubuh anak anda termasuk otak terutamanya. Seandainya otak kekurangan oksigen, ia boleh menjadi punca kepada masalah tidak fokus di kalangan kanak-kanak. Malah, sel darah merah juga bertindak sebagai pembawa kepada vitamin yang dimakan oleh anak anda. 

Itulah antara 10 sebab kenapa kandungan Meal Shakes penting untuk tubuh anak anda. 

Ingat! Ia hanya sebagai pelengkap kepada nutrien yang tidak cukup diambil oleh kanak-kanak melalui makanan harian kerana saya yakin dan percaya beberapa faktor ini mungkin dimiliki oleh anak anda:
  • Susah untuk memberikan makan yang mencukupi dengan diet sepatutnya setiap hari
  • Memilih makanan
  • Tidak sukakan sayur-sayuran hijau
  • Tidak suka ikan yang mengandungi protein tinggi
  • Mudah jatuh sakit
  • Suka makan gula-gula sekaligus menjadi punca kepada kerosakan gigi
  • Susah minum susu
  • Tidak suka makan buah
Cukup sekadar itu. Mungkin ia hanya sebahagian daripada masalah anak anda. 

Namun, apa yang anda harus lakukan, anda boleh cuba mengambil Meal Shakes sebagai salah satu pelengkap kepada makanan harian anak anda. Ingat, bukan pengganti makanan harian yer! Makanan harian anda harus juga berusaha untuk memastikan mereka mengambilnya walaupun sedikit demi sedikit. 

Jangan lepaskan peluang anda! 
Promo Meal Shakes berbaki 2 hari saja lagi. Buat pembelian jimat berganda-ganda sekarang!
Beli 3 canister PERCUMA 1 canister bernilai RM113.75,

Berbaloi bukan? 






6 comments:

  1. Kanak-kanak sedang mambesar perlu lebih banyak nutrisi. Hairan kenapa sesetengah orang cakap kanak-kanak tak perlukan makanan tambahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..Kanak-kanak membesar perlukan nutrisi yang cukup untuk perkembangan tubuh dan otak mereka terutamanya. Nutrisi yang tak cukup boleh menjadi punca kepada beberapa kekangan pertumbuhan seperti anak yang kurang cergas dan aktif, gigi cepat rosak, berat badan tak mencukupi atau melebihi dari usia mereka sebenar, masalah kulit dan alergi. Ini merupakan antara tanda kanak-kanak tidak cukup nutrisi.

      Anak saya susah sangat nak makan sayur. Kalau makan pun, sikit sangat. Buah pun susah, memilih kadang. So, memang tahu tak mencukupi kalau nak mengharap drpd makanan harian dia. Extra saya buat, memang bagi Mealshake ni sebagai pelengkap nutrisi makanan harian dia..^_^

      Delete
  2. mealshake memang sedap. suka bancuh dengan esp dan collagen. terbaekk..

    ReplyDelete
  3. Meal Shakes ni memang menjadi kesukaan suami dan anak. Kt rumah ni sekejap je habis Meal Shakes ni. Paling best bulan ni la sebab ada promo Meal Shakes kan. Meal Shakes saya suka buat ice blended, letak ais sikit, letak milo ke, buah-buahan segar ke termasuk buah kuini pun pernah try! Hasil dia memang marrvvveeeleess!!! Sedap dan lazat. lagi bertambah-tambah berkhasiat.. Siapa belum cuba, harus cuba tau..

    ReplyDelete
  4. Orang dewasa yang nak kurus pon boleh cuba ambil mealshakes + ESP tau..
    :)

    ReplyDelete