Tuesday, October 21, 2014

Penyelesaian Alternatif Membantu Masalah Kanser Serviks di Kalangan Wanita

Beberapa hari lalu, saya telah kongsikan bersama anda semua tentang penyakit kanser serviks (kanser pangkal rahim) yang merupakan pmbunuh no. 2 di kalangan wanita di Malaysia. Namun, yang menyedihkan, kesedaran dan pengetahuan tentang kanser serviks di kalangan wanita tentang penyakit ini masih lagi di tahap yang rendah jika hendak di bandingkan dengan kanser payudara. Sedangkan seandainya diteliti, kerajaan telah menjalankan pelbagai agenda dan program kesedaran untuk menangani kanser serviks ini. Adakah anda salah seorang daripadanya yang disahkan penghidap kanser serviks ini? Ikuti sharing lanjut saya kali ini, Pengedar Shaklee Klang anda tentang Vivix Shaklee yang mungkin boleh membantu masalah kanser serviks anda kini selain daripada rawatan lanjut hospital. 

Hakikatnya, serangan kanser serviks ini boleh dikawal dan dirawat bermula dari peringkat awal lagi. Bagaimana? Untuk makluman bagi anda yang masih belum memahami tentang kanser serviks ini, suka saya jelaskan sekali lagi beberapa individiu yang berisiko menghidap kanser serviks antaranya:
  • Wanita yang sering bertukar-tukar pasangan seks
  • Penghidap HIV yang mana sistem imun tubuhnya sangat lemah
  • Dijangkiti penyakit HPV (Human Papillova Virus) yang menjadi faktor utama kanser serviks
  • Kuat merokok 4x ganda risiko 
  • Aktif melakukan hubungan seks dan bertukar-tukar pasangan
Untuk info lanjut, anda boleh rujuk entri lalu Kenali Kanser Serviks: Pembunuh no. 2 Wanita di Malaysia

Kanser serviks boleh dikesan dan dirawat segera seandainya anda melakukan langkah bijak lebih awal iaitu dengan melakukan ujian Pap Smear secara berkala di mana-mana klinik kesihatan berdekatan anda. 

Pap smear membantu mengesan kanser serviks lebih awal
Pap smear membantu mengesan kanser serviks lebih awal
Kajian menunjukkan bahawa hasil daripada ujian Pap Smear tersebut dapat memberikan jawapan kepada pesakit samada bebas 100% daripada sel kanser serviks ataupun disahkan memiliki kanser serviks. Apabila ianya dapat dikesan dengan lebih awal, maka rawatan awal juga dapat terus dijalankan bagi mengelakkan sel kanser tersebut terus membiak dalam tubuh wanita tersebut.

Kanser serviks tetap boleh merisikokan anda selagi mana anda melakukan hubungan seks. Sebaiknya, buat ujian Pap Smear setiap tahun untuk memastikan anda benar-benar bebas dari penyakit kanser serviks ini. 

Kebiasaannya, apabila anda melakukan ujian Pap Smear dan doktor sahkan anda memiliki tanda-tanda sel kanser yang mula membiak di bahagian pangkal rahim anda, doktor akan memantau perkembangan anda serta perlu membuat ujian dan rawatan susulan. Jangan bimbang, rawatan awal kanser serviks ini mampu menyelamatkan nyawa anda sekaligus menghalang sel kanser tersebut dari terus merebak.
   
Namun, seandainya anda telah terlewat untuk melakukan ujian dan rawatan awal, sekaligus telah disahkan penghidap kanser serviks aktif, beberapa rawatan susulan akan dijalankan oleh doktor pakar terlibat antaranya anda perlu melalui sesi rawatan berkala, sesi kimoterapi berkala dan beberapa rawatan susulan lain yang sudah pastinya melibatkan kos rawatan yang sangat tinggi. Yang paling ditakuti, risiko rahim anda dibuang juga tinggi seandainya terlewat melakukan rawatan awal.  

Mungkin anda juga mahu mencari dan mencuba alternatif lain selain daripada rawatan doktor yang mungkin boleh membantu masalah kanser serviks anda? 

Jangan putus asa untuk mencari alternatif lain.. Kerana Shaklee memiliki produk yang boleh membantu mencegah sel kanser dari terus membiak iaitu VIVIX SHAKLEE..




Bagaimana Vivix bertindak? 

Vivix bertindak melalui 4 mekanisme berikut iaitu:
  1. Melindungi dan memperbaiki sel DNA
  2. Memberi impak positif kepada pengawalan genetik
  3. Menggalakkan biogenesis (pembentukan baru mitochondria) yang berfungsi untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel supaya menjadi sel yang sihat
  4. Resveratrol dalam Vivix berfungsi untuk melambatkan pembentukan protein AGE yang mengganggu keutuhan sel dan jangka hayat sel sihat.
Sila rujuk gambarajah berikut berkaitan 4 mekanisme Vivix Shaklee..












Secara ringkasnya, untuk lebih mudah memahami tentang fungsi Vivix Shaklee ini, saya simpulkan bahawa Vivix Shaklee mampu bertindak untuk menghasilkan sel-sel baru yang lebih sihat sekaligus mencegah sel-sel yang tidak sihat yang menjadi punca kepada pelbagai penyakit termasuk kanser. 

Ketahui beberapa keistimewaan lain Vivix Shaklee dalam membantu masalah kesihatan anda..

Masih ragu-ragu dengan keberkesanan produk Vivix Shaklee ini? Masih was-was adakah ia benar-benar boleh membantu (dengan izin Allah)? Boleh rujuk testimoni berikut yang menjadi bukti bahawa Vivix boleh mencegah dan membantu masalah kanser serviks ini daripada terus membiak menjadi sel kanser yang lebih teruk lagi..


Testimoni Vivix yang boleh membantu masalah kanser serviks
Testimoni pengguna Vivix Shaklee yang memiliki kanser rahim


Testimoni produk Vivix untuk masalah kesihatan kanser serviks
Testimoni pengguna Vivix yang menghidap kanser serviks
Pic credit to: http://goo.gl/oUsdxS

Bagaimana? Apa langkah yang harus anda lakukan? Apa pilihan anda? 
  1. Buat langkah bijak dengan melakukan ujian Pap Smear untuk memastikan anda benar-benar bebas kanser serviks
  2. Seandainya telah disahkan penghidap kanser serviks, biarkan sahaja penyakit tersebut menghantui kehidupan anda sehingga akhir hayat anda
  3. Memilih untuk mencari alternatif dan usaha lain selain daripada rawatan doktor. Antaranya dengan memilih Vivix Shaklee yang terbukti boleh membantu masalah ini (dengan izin Allah)
Segalanya terserah kepada anda! Buat langkah yang bijak sekarang.. Buat pilihan yang bijak sekarang.. InsyaAllah setiap penyakit itu ada ubat penyembuhnya kecuali mati. Allah swt sarankan untuk kita berusaha, Dia menjadi sebaik-baik penyembuh. Siapa tahu mungkin ini wasilahnya untuk Allah berikan kesembuhan?

Fikir-fikirkan..

Terima kasih,
Ummu Hanan


 Never Lose Hope...




--------------------------------------------------------------

CHOOOOPPPP!!!

Anda inginkan lebih penjimatan sehingga 25%? 
Sertai kami dengan mendaftar sebagai ahli hanya RM65 seumur hidup + Postage RM10 (SEM), RM20 (S/S)

Ikuti langkah mudah..


Bertindak sekarang!!!
Lagi cepat anda bertindak, lagi cepat anda menjadi pengguna, 
lagi cepat anda dapat melihat hasilnya sendiri..
Excited? Tak sabar bukan?

Klik & Order di sini menggunakan Debit Card @ Credit Card anda sendiri..



Hubungi kami untuk:
*Membuat tempahan sebarang produk Shaklee
*Join ahli Shaklee dan mulakan bisnes dan jana income hanya dari rumah

Pengedar Shaklee Klang, Shah Alam, Meru, Kapar, Pelabuhan Klang

Anda berada berdekatan kawasan kami?
Buat pembelian secara direct dengan penjimatan kos penghantaran?
Lagi berbaloi..

Kami juga adalah Pengedar Shaklee..



2 comments:

  1. Macam-macam kanser sekarang ni kan.. Takut sangat. Patutnya lebih ramai yang kena berjaga-jaga dan ambil langkah pencegahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup macam-macam kanser sekarang ni.. Orang yang kite sangka takde potensi untuk dapat kanser pun tuptup dah ada kanser.. Sebab antaranya faktor pemakanan dan alam sekitar juga sebenarnya.. Takpe, kita mencegah lebih baik daripada mengubati kan..

      Delete